Colors de Nadal

L’Ajuntament de Dénia, amb la col·laboració d’entitats i associacions de la ciutat, ha organitzat nombroses activitats per a celebrar el Nadal 2019 i l’arribada de l’any nou. Activitats pensades, sobre tot, per als més menuts, vertaders protagonistes d’estes dates, però també per al públic en general, les famílies, els aficionats a l’esport i la música, els joves, les persones majors i també aquelles que, per motius de salut, no poden gaudir estes festes a les seues cases.

La imatge que il·lustra la portada de la programació, i que l’Ajuntament de Dénia emprarà per a felicitar els Nadals d’enguany, és obra de Marina Bermejo, alumna del CEIP Montgó i guanyadora del concurs de targetes de Nadal de 2018. En esta imatge s’ha inspirat el lema escollit per a presentar la programació, Colors de Nadal. Colors que ens traslladen un missatge d’alegria, de celebració, d’esperança i que simbolitzen també la varietat i la diversitat. Que cadascú trie el que més li agrade, hi ha per a tots els gustos!

Infantil

Entre les activitats per als xiquets i xiquetes s’han programat sessions de cinema en valencià, contacontes i tallers, funcions de teatre i espectacles. Sense oblidar les tres cites que els més menuts esperen durant tot l’any: l’arribada del Pare Noel per a recollir les cartes de desitjos ((21 de desembre, a partir de les 17 hores); la visita dels Carters Reials per a arreplegar el correu de Ses Majestats (3 de gener, 17.30 hores) i la cavalcada dels Reis Mags d’Orient (5 de gener, 18 hores).

Persones majors

Les persones majors també podran participar de les activitats organitzades per les Aules de la Tercera Edat i la Llar del Jubilat, com la Festa de Nadal prevista per al 19 de desembre al Centre Social. A més, portaran l’ambient nadalenc a la residència Santa Llúcia i a l’hospital la Pedrera amb els tallers que realitzaran amb els residents persones voluntàries de les Aules i els concerts de nadales que els oferirà la coral de la Llar.

Solidaritat

Este grup vocal actuarà també al Mercat Municipal on, com cada any, s’instal·larà un arbre de nadal solidari, decorat amb carros de la compra cedits per l’empresa Garmol, que se sortejaran entre la clientela. Enguany, esta acció solidària va dirigida a visibilitzar la labor de l’associació Carena de suport psicològic a persones en procés de malaltia greu, final de la vida o dol, i a les seues famílies.

La solidaritat també impregna la recollida de productes de primera necessitat per a les persones desfavorides que promou des de fa anys la Policia Local de Dénia. El dia 19 de desembre, d’11 a 13 hores, un agent uniformat com antigament es col·locarà dalt d’una tarima en els Quatre Cantons per a dirigir el trànsit i com a reclam perquè la gent deixe, com es feia abans, la cistella de Nadal als peus de la peanya. Tot el material arreplegat es destinarà a les associacions que integren la Mesa Solidària.

Joventut

Els joves també hi trobaran activitats interessants al programa, com les dos jornades en què els artistes seleccionats en el concurs de Joventut pintaran els seus grafits o una nova edició d’Urbajove prevista per al 28 de desembre, que inclou un joc d’escape room, tallers i, fins i tot, un avanç del cap d’any, en el qual els assistents menjaran roses de dacsa al so de les 12 campanades. L’endemà se celebrarà una altra jornada Urbajove amb activitats pensades per a un públic familiar.

Esports

En l’apartat esportiu, dos clàssics d’estes dates: el XX Torneig de Nadal de futbol 8 al camp del Rodat i la cursa “Tortell de Reis”, que enguany arriba a la huitena edició.

Colors de Nadal