L’Ajuntament de Dénia contracta un capatàs i tres peons forestals amb una subvenció de Labora

Treballaran condicionant sendes i barrancs en la zona de Jesús Pobre, considerada d’alt risc dins del pla municipal antiincendis

Dénia ha rebut una subvenció 51.035,52 euros del Programa Emerge, que impulsa Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per a la contractació de persones desocupades que treballen en la realització d’accions previstes en plans o procediments d’emergències en l’àmbit forestal.

La subvenció atorgada ha sigut sol·licitada per l’Ajuntament de Dénia a petició de l’EATIM de Jesús Pobre i s’ha destinat a la contractació d’un capatàs i tres peons forestals que es dedicaran a realitzar els treballs previstos en el pla d’emergència en l’àmbit forestal de Jesús Pobre durant els pròxims mesos.

Amb esta finalitat, Tragsa, l’EATIM de Jesús Pobre i la direcció del parc natural del Montgó han mantingut diverses reunions, l’última dilluns passat, per a coordinar i determinar les àrees i el tipus de treball que s’han de realitzar. Entre les tasques que desenvoluparan les persones contractades amb el Programa Emerge a Jesús Pobre figuren la realització de cordons perimetrals en la interfície urbanoforestal de la partida de Los Lagos, el desbrossament de sendes i la neteja del barranc de l’Hedra, al parc natural del Montgó. Es dotarà al personal d’equipament específic per a realitzar-les.

Amb mesures com aquesta, l’Ajuntament de Dénia i l’EATIM de Jesús Pobre pretenen introduir millores en la protecció de l’entorn de Jesús Pobre i en la seguretat de les persones, especialment de cara a l’estiu pròxim i atès l’alt nivell de risc reflectit en la zona dins del pla municipal antiincendis.