Recepció als socis europeus del col·legi Paidos en el projecte Erasmus+ Lost in Space

La primera tinenta d'alcalde, Cristina Morera, la regidora d'Educació, Melani Ivars, i altres membres de la Corporació municipal van rebre esta setmana en l’ajuntament al professorat i alumnat dels cinc centres educatius europeus que, amb el col·legi denier Paidos, participen en el projecte Erasmus + Lost in Space.

Aquest programa Erasmus+ KA229 té per objecte donar suport al desenvolupament, la transferència o la implementacio´ de pràctiques innovadores i l'execució d'iniciatives conjuntes de foment de la cooperació, l'aprenentatge entre iguals i l'intercanvi de bones pràctiques a escala europea. A més del col·legi Paidos participen com a socis els centres Teesdale school (Regne Unit), 2nd Gymnasium of Nea Ionia Attikis (Grècia), Vicent Badie (França), Turisticko-ugostiteljska skola Antona Stifanica Porec (Croàcia) i IC Centre Storico Moncalieri (Itàlia).

Els representants dels centres europeus romandran a Dénia del 27 al 31 de gener i participaran en tallers de treball i en activitats de caràcter lúdic i educatiu que els permetran formar-se en el coneixement de l'espai exterior, compartir experiències i gaudir de la nostra ciutat.

Per a això, i en col·laboració amb l’Ajuntament de Dénia, s'han programat visites guiades al castell de Dénia, el port, la llotja i el centre històric. També hi ha prevista una excursió a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València i una xarrada oferida per la Costa Blanca Astronomical Society.

La setmana es completarà amb una carrera solidària en el mateix centre en la que prendran part tots els escolars i la recaptació dels quals es destinarà a l'ONG Save the children i altres activitats.

Segons van explicar la directora de Paidos, Sara Llorca, i la professora del centre que coordina el projecte, la ludificació i les noves tecnologies seran els eixos dels diferents tallers preparats en el centre al llarg de la setmana per a aprofundir en el coneixement del sistema solar. Cal recordar que l'astronomia exerceix de fil conductor d'aquesta iniciativa que impulsa la Unió Europea per a treballar les assignatures STEM (Ciències, Tecnologia, Matemàtiques i Enginyeria) a fi de promoure i consolidar el seu coneixement entre els estudiants.

Docents i estudiants hauran de resoldre preguntes i respostes amb l'ajuda d'un cub de realitat augmentada (merge cube), a més d'afrontar una batalla final per a conquistar l'espai per mitjà de vídeos associats a codis QR, els quals seran gravats pel propi alumnat utilitzant el croma mitjançant l'ús de l'aplicació Touch Cast.

Aquestes activitats, dissenyades i elaborades per l'equip Paidos, s'incorporaran al banc de recursos oberts (vídeos, programa d'estudi, joc de taula, espectacle d'art drama) que estan sent dissenyats per a un públic divers (pares/mares de l'alumnat, estudiants d'escoles d'adults, escoles rurals) en cadascuna de les estades que van compartint els col·legis participants al llarg dels dos anys de duració de Lost in Space, que conclou aquest 2020.

Recepció als socis europeus del col·legi Paidos en  el projecte Erasmus+ Lost in Space