La Regidoria d'Igualtat i Diversitat llança en xarxes una campanya de visibilització i suport al col·lectiu LGTBI durant el confinament

Durant aquest temps de confinament de la ciutadania i limitació de la llibertat personal, s'han llançat diferents alertes per discriminació i odi per part dels col·lectius i entitats socials sobre diversitat LGTBI. Davant aquesta situació, la Regidoria d'Igualtat i Diversitat de l'Ajuntament de Dénia, coincidint amb la celebració, el 17 de maig, del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia i la Transfòbia (17 de maig), llança la campanya "Ser de colors en temps de COVID-19" de suport al col·lectiu LGTBI, que viu un doble confinament: el de l'armari i el d'estar tancat en un entorn familiar que, moltes vegades, no coneix la seua condició o identitat sexual o la rebutja.

"Ser de colors en temps de COVID-19" pretén donar visibilitat i fer perceptible la situació actual de les persones LGTBI basant-se en la no acceptació i discriminació per raó d'orientació sexual i/o identitat de gènere de cada individu dins del seu nucli familiar i/o social pròxim durant el confinament.

"Són persones, explica el regidor d'Igualtat i Diversitat, Javier Scotto, que han hagut de deixar de ser elles mateixes, que han hagut de deixar de relacionar-se amb persones de la mateixa identitat o condició, que viuen en aquests moments un doble tancament, el de l'estat d'alarma i el de la seua pròpia identitat, patint discriminació i odi".

En aquests moments de resistència solitària i personal, l'Ajuntament de Dénia llança un vídeo de suport, visibilitzant i compartint aquesta situació en les xarxes socials, una de les finestres a la realitat que els serveix vàlvula de fuita, amb un missatge positiu, per a persones de colors, perquè cal continuar sent persones de colors en temps de confinament i mantindre les portes obertes.

Així mateix, la regidoria ha publicat en les seues xarxes una enquesta, anònima, curta i senzilla, per a conéixer la situació de cada persona LGTBI que vulga participar i compartir les seues experiències per a ajudar a altres persones en la seua mateixa situació. Els resultats de l'enquesta serviran per a dissenyar noves accions i campanyes de l'Ajuntament de Dénia en atenció i assistència al col·lectiu LGTBI.

L'audiovisual i l'enquesta ja estan disponibles en el perfil de Facebook d'Igualtat Dénia.