L'Ajuntament de Dénia adjudica la redacció d'un pla estratègic de comerç per a impulsar el sector

L'alcalde, Vicent Grimalt, i la regidora de Comerç, Sandra Gertrudix, s'han reunit este matí amb representants de l'Associació de Comerciants Autònoms de Dénia (ACADE) i de l'Associació d'Empresaris i Comerciants de Dénia (ACE) per tal de tractar temes relatius al sector en el context actual.

En primer lloc, s'ha informat els representants dels comerciants de la ciutat que la redacció del Pla Estratègic de Comerç de Dénia s'ha adjudicat esta setmana en la Junta de Govern a l'empresa Auren per un pressupost de 10.500 euros, IVA no inclòs. Aquest pla estratègic és una de les mesures extraordinàries de suport per a la reactivació econòmica que la Corporació municipal va acordar a l'inici d'esta crisi provocada per la COVID-19. Segons les bases de la licitació, l'empresa adjudicatària disposa d'un termini màxim de 7 mesos per a enllestir el document.

Un altre punt tractat en la reunió de hui han sigut les ajudes municipals als comerços per al pagament del fem, que cobririen el 50% del que hagen de pagar les empreses, descomptant el mínim de 125 euros del rebut, sempre que hagen mantingut, com a mínim, el 60% de les seues plantilles de personal.

En la reunió també s’ha informat que, per part de l’auntament, s’està treballant en l'aprovació de l'ordenança municipal reguladora de l'ocupació de la via pública per a establiments comercials, que actualment està en el tràmit inicial de consulta pública.