L’Ajuntament de Dénia col·labora amb el parc natural en la recerca per a recuperar els  topònims dels barrancs del Montgó i a retolar-los

L’Ajuntament de Dénia ha col·laborat amb la direcció del parc natural del Montgó en un treball de recerca per a recuperar els topònims dels barrancs de la muntanya.

En la investigació s’han consultat llibres de toponímia i cartografia antiga i ha estat imprescindible la col·laboració de Juanjo Ortuño, responsable de l’arxiu cartogràfic d’urbanisme de l’Ajuntament de Dénia i de Ximo Bolufer, director del Museu Soler Blasco de Xàbia. Com a resultat, s’han pogut identificar els noms de 94 barrancs del parc natural.

La col·laboració de l’Ajuntament de Dénia en la iniciativa ha fet possible, a més, la retolació dels 24 barrancs de la vessant nord de la muntanya que solquen el camí de les Colònies i li donen la característica forma serpentejant.

Els cartells ja estan col·locats, des del barranc de la Penya de l’Àguila, el primer per l’oest, fins al de la Cova del Gamell, el situat més a l’est  d’esta vessant nord del Montgó. El regidor de Cultura, Raúl García de la Reina, acompanyat pel director del parc natural del Montgó, Joseba Rodríguez, ha visitat esta setmana la zona per a veure la retolació acabada i col·locada.