Reunió de la Junta Local de Seguretat de Dénia

Hui s'ha celebrat a l'Ajuntament de Dénia la Junta Local de Seguretat, copresidida per la subdelegada del Govern a Alacant, Araceli Poblador, i l'alcalde, Vicent Grimalt, i amb representació dels diferents cossos de seguretat que operen a la ciutat: Policia Local, Policia Nacional, Policia Autonòmica i Guàrdia Civil.

Entre unes altres qüestions tractades, la Policia Local hi ha presentat les dades d'actuacions durant l'estat d'alarma (del 15 de març al 20 de juny) i la posterior 'nova normalitat' (des del 21 de juny fins al 23 d'agost); actuacions orientades a la vigilància del compliment de les diferents mesures i restriccions de mobilitat aprovades en cada moment.

Durant les successives pròrrogues de l'estat d'alarma i les restriccions de mobilitat consegüents, la Policia Local de Dénia va realitzar un total de 22.144 identificacions de vehicles, amb pics diaris, en alguns moments coincidents amb l'inici de la crisi i els ponts festius, al voltant de les 700.

D'una altra banda, el nombre d'identificacions de persones ha ascendit a 6.876, prop de 500 durant els tres primers dies del decret de l'estat d'alarma.

Quant a denúncies i detencions efectives, durant l'estat d'alarma 23 persones van ser detingudes i es van interposar 1.346 denúncies per actes de desobediència, alguns d'ells detectats gràcies als vols de dron fets els caps de setmana dels ponts de Setmana Santa i l'1 de maig.

A partir de l'entrada en les fases de la desescalada i l'anomenada 'nova normalitat', les denúncies per no portar mascareta fins al moment actual són 465.
Reunió de la Junta Local de Seguretat de Dénia