L’Ajuntament de Dénia prepara la redacció del Pla de Sostenibilitat Turística amb els agents econòmics i els grups municipals

Divendres va tindre lloc una reunió entre representants del govern municipal, portaveus dels grups polítics i empresaris del sector turístic amb l'equip redactor del Pla de Sostenibilitat Turística de Dénia, que optarà al Programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions de la Secretaria d’Estat de Turisme per a aconseguir finançament per al desenvolupament posterior.

El nou Programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destinacions té com a objectiu reprende l’impuls dels anteriors plans d’excel·lència i dinamització turística, cofinançats per Ministeri, comunitats autònomes i entitats locals, adequant-lo a les circumstàncies del mercat turístic actual i als nous reptes que demanda la societat, entre ells, els imposats per la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19.

Aquest últim va ser un dels assumptes que va centrar la trobada. S'hi va abordar, per exemple, la necessitat de comptar amb sistemes i protocols de seguretat i higiene, per a atendre correctament els turistes i transmetre confiança.

El Programa de Plans de Sostenibilitat Turística té com a objectiu la reconversió de les destinacions per a mantenir l'atractiu i competitivitat, mitjançant l’execució d’actuacions de requalificació de la destinació, reconversió d’usos, restauració ambiental, accessibilitat, innovació, tecnologia i millora de la governança, des de la perspectiva de la gestió intel·ligent i la sostenibilitat.

Les entitats locals han de presentar la seua proposta al govern autonòmic i a la Secretaria d’Estat de Turisme i els plans que siguen aprovats podran rebre una subvenció de fins a 4 milions d’euros per als tres anys de duració establerta.

Dénia espera tindre el seu pla enllestit durant les pròximes setmanes. A final d'any hauran de tancar-se els convenis tripartits per a començar el desenvolupament de les accions recollides al Pla de Sostenibilitat Turística.

Altres notícies