L'avantprojecte del nou servei de transport públic preveu una línia d'autobús circular al voltant del centre urbà durant els mesos de major afluència de població

El document se sotmetrà a exposició pública per a recollir les aportacions de la ciutadania

El regidor de Protecció Ciutadana, Javier Scotto, ha presentat hui l'avantprojecte del nou servei de transport públic urbà en el municipi, aprovat ahir en Junta de Govern. Un transport públic, ha assenyalat el regidor, “que volem que siga competitiu en freqüència i en funcionalitat”. En breu, el document entrarà en fase d'exposició pública “perquè la ciutadania participe i present propostes que enriquisquen el contingut”, ha indicat Scotto.

L'avantprojecte contempla, com a novetat més destacada, la creació d'una línia circular al voltant del centre urbà, que inicialment funcionarà en temporada alta, és a dir, els mesos de juny a setembre i durant la Setmana Santa, èpoques de major afluència de població en el municipi.

La línia tindrà dues modalitats de circuit. Un exprés, amb 15 parades i 46 eixides diàries, tots els dies de la setmana. Les eixides es realitzaran cada 20 minuts, entre les 7.50 hores i les 22.50 hores. El circular exprés inicia el recorregut a l'esplanada de Cervantes i continua pel Raset, la plaça de Benidorm, l'avinguda de Miguel Hernández (amb 2 parades), la plaça de Cholet, el carrer d’Abu Zeyan, l'avinguda de València (parada en el col·legi Llebeig), José Moncho Ferrer (amb parada en l'estació d'autobusos), plaça de Jaume I (parada a Casa de Cultura), Patricio Ferrándiz (amb 4 parades) i arribada de nou a l'esplanada de Cervantes.

D'altra banda, s'habilitarà una línia circular completa, que amplia el recorregut de l'exprés arribant a l'estació marítima, d'una banda, i fins a l'hospital de la Pedrera, per una altra, amb parades a l'altura dels col·legis Pou de la Muntanya-Montgó i de l'institut Historiador Chabás. La línia circular completa tindrà 22 eixides diàries durant la temporada alta, cada 40 minuts, començant a les 8.20 hores i amb l'últim viatge a les 22.20 hores.

Les quatre línies que ja funcionen actualment –les Marines, les Rotes, Costa de la Calma i Hospital de Dénia- es mantenen i ajustaran el servei a la temporada alta o baixa (d'octubre a maig).

Per a la línia de les Marines, sobre la base de l'avaluació de la demanda, l'avantprojecte proposa que hi haja viatges en horari nocturn els dissabtes i els diumenges, entre les 00.15 hores i les 3 de la matinada, durant la temporada alta.

Quant als mitjans mecànics necessaris per a prestar el servei, s'estableix un mínim de 9 autobusos, inclosos els de reserva, que no tinguen una antiguitat major de 10 anys. En la licitació del servei es valorarà que siguen vehicles sustentats per energies sostenibles i, en cas de no ser-ho, ha explicat Scotto, es plantejarà la substitució progressiva de la flota inicial fins a aconseguir l'objectiu.

Així mateix, els vehicles estaran dotats de les infraestructures necessàries per al transport de persones amb diversitat funcional.

El contracte del nou servei de transport públic urbà tindrà una vigència de 10 anys.

Una vegada conclosa la fase d'exposició pública, es constituirà una comissió tècnica per a avaluar les al·legacions i estudiar quines s'incorporaran al projecte definitiu, que el regidor preveu tindre finalitzat en el primer trimestre de 2021.

Altres notícies