L’Ajuntament de Dénia reprén la programació d’activitats culturals i obri al públic sales de lectura, oficines de turisme, instal·lacions esportives a l’aire lliure i els parcs infantils

Noves mesures a partir de l’1 de març

L’alcalde, Vicent Grimalt, ha signat hui un decret amb noves mesures relatives a l’accés d’usuaris a instal·lacions i serveis públics basat en el decret de la Generalitat sobre l’actualització de mesures de limitació de la permanència de grups de persones en espais públics i privats i de limitació de la mobilitat publicat hui al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i arran de la millora de la situació sanitària derivada de la COVID-19. Les mesures del decret d’Alcaldia estaran vigents de l’1 al 14 de març.

Com a principal novetat destaca la reobertura al públic, amb un 50% de l’aforament, del teatre auditori del Centre Social; les sales de lectura de la Biblioteca Pública de Sant Josep i de l’agència de lectura Rafael Chirbes a la Casa de Cultura; i l’Arxiu Municipal. Obrin també a partir de dilluns les oficines municipals d’informació turística i es reprén la programació d’activitats culturals, amb les limitacions d’aforament que marquen les autoritats sanitàries.

A partir de dilluns també es durà a terme una reobertura progressiva durant tota la setmana dels parcs infantils, amb les mesures de seguretat i higiene sanitària i distanciament social pertinents. Els parcs, jardins i zones d’esbarjo a l’aire lliure romandran oberts des de les 6 del matí fins a les 22 hores.

Quant a les instal·lacions esportives, obriran sols les obertes a l’aire lliure i romandran tancades aquelles cobertes com pavellons, centres esportius, gimnasos o pistes tancades, a excepció de les que siguen necessàries per a celebrar competicions autoritzades per la normativa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.  Les persones esportistes que hagen d’accedir a instal·lacions tancades, per a competir o entrenar, hauran de disposar d’un certificat acreditatiu de la federació corresponent.

Tanmateix, es prorroga la suspensió dels tallers i activitats presencials de Joventut, Aules de la Tercera Edat i les activitats d’Artístics. I continuen també vigents les restriccions en el mercadet dels dilluns i el rastro dels divendres a Torrecremada, que estableixen una reducció del 50% de les parades normalment autoritzades, alternant-se els venedors cada setmana mentre estiga en vigor el decret de hui, és a dir, de l’1 al 14 de març.

Hui l’alcalde ha signat també un decret amb noves mesures organitzatives i de prevenció del  personal municipal, que estableix que, a partir del dilluns 1 de març, es reanuda l’activitat i atenció presencial en les dependències municipals i es reactiva el servei de cita prèvia presencial, que fou suspès per l’agreujament de la crisi sanitària en desembre passat, excepte en l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i en Serveis Socials, en aquells departaments que la tenen instaurada.