22 esdeveniments per a recuperar la "normalitat cultural" en l'estiu 2021

Les cites musicals es centralitzen als jardins de Torrecremada, on tornarà enguany el Festival de Música Tradicional i Popular, que habitualment es celebra al castell

La cultura tornarà a amenitzar els mesos de juliol i agost a Dénia. "Després de l'intent de l'any passat, en què vam organitzar una programació adaptada a les circunstàncies de la pandèmia que es va haver de suspendre o modificar per l'evolució de la incidència, enguany sí que esperem poder recuperar certa normalitat cultural", ha assenyalat el regidor de Cultura, Raúl García de la Reina.

Això sí, ha destacat, "tenint en compte que continuem en pandèmia i que cal mantenir mesures de seguretat i organitzatives". La primera, la centralització de bona part de les activitats als jardins de Torrecremada, "un espai segur, molt accessible i ampli, amb entrades i eixides ben definides", on ja es celebrava el tradicional festival de jazz. L'aforament actual és de 212 persones, ampliable fins a les 500 si la normativa sanitària vigent ho permet arribat el moment.

Aquest estiu, Torrecremada també serà escenari del Festival de Música Tradicional i Popular, que abandona provisionalmente el castell i la plaça del Consell, per a tornar a celebrar-se després de la pausa obligada del 2020. Els dies 16, 17, 23, 24 y 30 de juliol, a les 22.30 h, tindran lloc les cinc actuacions programades, seguint el format habitual, dos gratuïtes, dedicades a músics locals i valencians, i unes altres tres amb entrada.

Hi prendrà el relleu, al mes d'agost, el Festival Dénia Jazz. Les cites seran els dijous 5, 12, 19 i 26 i en breu s'anunciara el cartell i es posaran a la venda entrades i abonaments.

I la novetat musical de l'estiu serà el Sonafilm, a què Dénia s'hi suma amb un concert gratuït, el 20 d'agost, del grup de músics valencians Moaning Project dedicat a les bandes sonores mítiques.

Cinema i exposicions

També hi torna el Cine Vora Mar. A partir de les 22 h, la platja de la Punta del Raset es convertirà en un cinema d'estiu per a oferir als espectadors set pel·lícules per a públic familiar: els diumenges 18 i 25 de juliol, i 1, 8, 15, 22 i 29 d'agost.

I els dies 4 i 5 de setembre, el cinema prendrà els jardins de Torrecremada de la mà del Riurau Film Festival.

Per als amants de l'art, la Casa de la Cultura i el Centre d'Art l'Estació romandran oberts amb una variada oferta d'exposicions culturals i l'Espai d'Art Joan Castejón, a la Casa de la Cultura, "serà visitable per primera vegada en estiu".

Una altra activitat artística que la situació actual ha permés reeditar és el Concurs de Pintura Ràpida, que es celebrarà el 13 de juny en espais emblemàtics de Dénia com el centre històric i el port.

En resum, "22 esdeveniments en 52 dies, que no està gens malament per a anar recuperant, a poc a poc, la normalitat cultural a la nostra ciutat".

Esdeveniments que s'hi ajornen un any més

"Malauradament, unes altres cites habituales del calendari cultural estiuenc hauran d'esperar un any més", ha explicat el regidor. És el cas de la Cantada d’Havaneres, el cicle Música a les Bassetes i la Mostra Internacional de Dansa Folklòrica, que degut a les seues característiques, necessitats d'espai i vinculació especial al lloc tradicional de celebració (el port de Dénia, el parc de les Bassetes i la plaça del Consell) hauran d'ajornar-se fins a l'estiu vinent.

22 esdeveniments per a recuperar la "normalitat cultural" en l'estiu 2021