Paqui Borox arreplega el premi 'Ciutat de Dénia' per a la Formació de Persones Adultes

La Biblioteca de Dénia ha acollit aquest migdia l'acte de lliurament del XXIV Premi 'Ciutat de Dénia' per a la Formació de Persones Adultes, que ha distingit enguany la tasca de la mestra M. Francisca Borox López en aquest àmbit, "destacant per la vindicació i promoció d'una formació permanent valenciana, crítica, activa, popular, treballadora i ciutadana", segons destaca l'acta del jurat, que ha llegit el regidor de Cultura, Raúl García de la Reina.

Paqui Borox ha estat durant molts anys presidenta de l'associació de renovació pedagògica en el camp de l'educació permanent, TAREPA, des d'on ha treballat també coma formadora de formadors; i ha impulsat nombroses accions d'investigació sobre la formació de persones adultes.

En l'acte de lliurament del guardó, l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha recordat que la ciutat "és pionera i referent en el reconeixement del gran valor de la formació de persones adultes i de les persones que, contra vent i marea, hi han apostat i han creat un sistema sòlid de suport a l'aprenentatge permanent".

"Aquest guardó té lobjectiu de premiar eixes persones, però també i sobretot, de visibilitzar eixe gran treball", ha destacat.

La guardonada, Paqui Borox, molt emocionada, ha dedicat al públic present un discurs d'agraïment, però també molt reivindicatiu en pro del reconeixement del valor dels formadors de persones adultes i del "necessari desenvolupament de la Llei de formació professional".