Dénia s'adhereix a la Red de Ciudades Cervantinas

El Ple de la Corporació municipal votarà demà dijous, en la sessió ordinària d'agost, la proposta d'adhesió de Dénia a la Red de Ciudades Cervantinas, associació cultural que promou la figura i valors de l'escriptor d'El Quijote i les activitats i el turisme cultural en relació a la seua figura.

21 ciutats d'Espanya (entre elles, El Toboso), Portugal (Lisboa), Algèria (Alger), Argentina (Azul) i Uruguai (Montevideo) integren actualment aquesta xarxa.

El que motiva la ciutat de Dénia a sol·licitar-hi l'adhesió és el fet, "tradicionalment acceptat pels historiadors, que Miguel de Cervantes va desembarcar al port de Dénia, després del seu captiveri a l'Alger l'any 1580, des d'on va seguir el camí a València", segons recull en el seu informe l'arxivera municipal Rosa Seser.

Segons ha destacat el regidor de Cultura, Raúl García de la Reina, "a més Dénia sempre ha demostrat gran sensibilitat i interès per la figura de Cervantes": el 1947 es va commemorar la fita històrica de l'arribada a port amb una làpida col·locada a la façana de l'ajuntament i es va batejar com a Paseo de Cervantes, l'esplanada al costat de passeig marítim, on en el 1966 es va instal·lar l'escultura en homenatge a l'autor. Més recentment, l'any 2016, al voltant de la commemoració de l'aniversari de la mort, la ciutat va celebrar actes culturals relacionats amb la seua figura.

"La iniciativa de l'adhesió va nàixer d'una proposta ciutadana", ha explicat el regidor. "En tractar-se d'una cosa interessant i curiosa, i que molta gent desconeix, vam decidir donar-li suport perquè la història de Dénia arribe a més persones. A més, ens proporciona una excusa perfecta per a futures accions o propostes culturals amb Cervantes com a protagonista".

L'adhesió a la Red de Ciudades Cervantinas suposa l'acceptació d'un decàleg d'intencions. Entre elles, prendre com a eix del desenvolupament comunitari "tres dels ensenyaments de Miguel de Cervantes: el diàleg, el respecte i la voluntat de seguir avançant per assolir somnis i objectius"; establir relacions de col·laboració entre elles per a organitzar activitats conjuntes; contribuir a la difusió dels llocs vinculats a l'escriptor; i insistir-hi també en els programes educatius, culturals i turístics.

* Més informació i decàleg complet:

Dénia s'adhereix a la Red de Ciudades Cervantinas