Dénia inicia el projecte ‘La defensa en temps de guerra (1936-1939)’ amb un cicle de conferències i visites guiades per experts

El proper diumenge, 12 de setembre, s’inicia el cicle de conferències i visites amb experts que forma part del projecte "La defensa en temps de guerra (1936-1939)", que inclou també l'elaboració d'un catàleg de béns immobles vestigi de la Guerra Civil i un arxiu gràfic de la República i la guerra a la ciutat.

Aquest projecte ha estat recentment subvencionat per la Conselleria de Qualitat Democràtica dins la línia d’ajudes per a actuacions relacionades amb la memòria històrica.

Les activitats tindran un màxim de 35 participants. Les inscripcions es poden formalitzar telefonant al Museu Etnològic: 966 420 260 (de dimarts a dissabte, de 10.30 a 13 i de 16 a 19 h).

• Diumenge, 12 de setembre. 10.30 h

La defensa de la Costa Valenciana en temps de guerra
A càrrec d’Edelmir Galdon

• Dijous, 16 de setembre. 19.30 h

Presentació de la memòria La República i la Guerra a Dénia. 1936-1939. Projecte del Museu Arqueològic de Dénia i la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica
Nius de metralladores de la costa, entre Gandia i Dénia
A càrrec d’Antoni Josep Vergel, arqueòleg
Biblioteca Municipal

• Dissabte, 18 de setembre. 10.30 h

Els bombardejos de la costa entre Gandia i Dénia durant la guerra
A càrrec d’Eladi Mainar, historiador

• Diumenge, 26 de setembre. 10.30 h

La bateria costanera de dos obusos de les Rotes
A càrrec de Josep Maria Azcàrraga, historiador
Carretera de Dénia a Xàbia

• Diumenge, 3 d’octubre. 10.30 h

Organización de la defensa de la costa de Dénia. Logística de armamento.
A càrrec de Vicente Larios Bertomeu, membre de la Comisión de Economía de Defensa del Colegio de Economía de Madrid

• Diumenge, 24 d’octubre. 10.30 h

Bombes i refugis a la ciutat de Dénia. Un passeig per la memòria
A càrrec d’Antoni Josep Vergel, arqueòleg