L’Ajuntament de Dénia prepara la nova licitació del servei de la planta de compostatge

Hui s'ha aprovat realitzar una consulta preliminar del mercat per a planificar adequadament les condicions d'adjudicació

El ple de l’Ajuntament de Dénia ha celebrat hui una sessió extraordinària en la qual s'ha aprovat per unanimitat iniciar un procés de consulta preliminar del mercat per a preparar la pròxima licitació del servei de gestió de residus municipals de poda i jardineria a Dénia. El contracte amb l'actual concessionària del servei finalitza al setembre de 2023.

Aquest estudi permetrà a l'ajuntament planificar més adequadament les condicions tècniques, econòmiques i administratives del posterior procediment de licitació. La consulta prèvia s'elevarà a “més de 15 empreses relacionades amb el sector”, segons ha indicat la regidora de Transició Ecològica, Maite Pérez Conejero.

La consulta és oberta i es dirigeix a persones físiques i jurídiques interessades a col·laborar amb el consistori facilitant informació del mercat sobre els assumptes reflectits en la consulta. Entre altres, la consulta preliminar va dirigida a aquests operadors econòmics: empreses de gestió de serveis públics de tractament i valorització de residus sòlids urbans (fracció poda i jardineria); fabricants i comercialitzadors de maquinària; i empreses consultores i de serveis relacionats amb la gestió i control dels serveis objecte del contracte.

El ple celebrat hui també ha donat la seua aprovació definitiva, per unanimitat, a l'adjudicació del contracte de serveis energètics i manteniment amb garantia total de les instal·lacions d'enllumenat públic exterior, semafòrica i instal·lacions esportives a l'empresa Sitelec Global de Servicios y Obras SL per un preu anual de 871.820,91 euros i un període de vigència de 15 anys.

L'estalvi en matèria de consum que ha previst l'ajuntament amb aquest nou contracte és d'aproximadament un 70% en gestos d'il·luminació exterior, un 25% en consum elèctric dels edificis municipals i d'un 10% en el consum tèrmic de les instal·lacions municipals.