El departament de Transparència de l'Ajuntament de Dénia obté el Segell Infoparticipa

L'Observatori de Governança, Transparència i RSC de la Universitat Cardenal Herrera, en col·laboració amb el Grup d'Investigació ComSET Universitat Autònoma de Barcelona, han premiat per segon any consecutiu a l'Ajuntament de Dénia per la seua labor en el camp de la transparència institucional. Al lliurament del guardó, celebrada hui en el paranimf de la Universitat CEU-Cardenal Herrera han acudit l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, la regidora de Transparència, Melani Ivars, i l'equip municipal de Transparència.

El treball del departament ja va ser premiat en 2021. Entre els 542 municipis avaluats, Dénia va ser un dels 7 premiats. Aquesta edició, el nombre de municipis valencians premiats es redueix a sis – Dénia, València, Elx, Onda, Rafelbunyol i Gandia -. A més, han sigut reconegudes la Diputació d'Alacant i la de València.

Els criteris per a la concessió de la distinció s'exposen en una guia que es pot trobar en la página web d'Inforparticipa   i han sigut dissenyats per les més d'una vintena d'universitats que exerceixen de jurat en el concurs.

En els criteris es demana des de la informació sobre els membres de la Corporació municipal, accessibilitat al Portal de Transparència, la claredat amb la qual es mostra la gestió dels fons públics, la difusió de les sessions plenàries mitjançant el portal VideoActa o el resultat de la participació dels ciutadans en les consultes, per citar algun exemple entre els 51 indicadors.

Melani Ivars ha volgut agrair la labor realitzada per l'equip municipal de Transparència a l'hora de complir amb el compromís que el consistori va adquirir. Ha encoratjat a tota l'Administració pública a continuar treballant intensament per a complir amb “uns indicadors canviants, que es van tornant més exigents cada any”. La regidora creu que és “molt positiu que Dénía continue arribant als objectius anualment”.

Aquest reconeixement, a més de certificar el nivell de transparència en el sector públic, serveix com a credencial per a demanar subvencions i ajudes com la que va rebre Dénia l'octubre passat de la Diputació d'Alacant per al manteniment del seu Portal de Transparència.

L'alcalde de Dénia i la regidora de Transparència amb el departament de Transparència: P...
Els sis municipis valencians premiats amb el Segell Infoparticipa