L’alcalde confirma a AGRÓ les reticències de l’Ajuntament de Dénia a la celebració del festival Octopus

A petició de l’associació Acció Ecologista AGRÓ, l’alcalde, Vicent Grimalt, i la regidora de Transició Ecològica, Maite Pérez, s’han reunit aquest matí amb el president de l’entitat, Joan Sala, per a informar-lo de les gestions realitzades per l’Ajuntament de Dénia respecte a l’anunci, per part d’una empresa promotora d’espectacles, d’organitzar el festival Octopus de música hardcore en els terrenys de l’antic safari, superfície compartida pels termes del Verger i Dénia.

Des d’AGRÓ s’ha insistit que un festival d’aquestes característiques tindrà un impacte nociu sobre el Parc Natural de la Marjal Pego-Oliva i les espècies d’aus que hi nidifiquen, la qual cosa ha comportat la presentació d’una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València per part de l’Associació per a la Defensa de la Natura al sud de València.

L’alcalde ha comunicat a Joan Sala que des de Conselleria li han confirmat que, de moment, no hi ha entrat cap sol·licitud d’autorització dels organitzadors de l’Octopus i s’han compromés a tindre en compte les reticències de l’Ajuntament de Dénia a l’hora d’estudiar el possible permís: l’impacte sobre el parc natural adjacent, els previsibles problemes d’accessos i el col·lapse de la carretera per acumulació de visitants i l’absència d’un pla d’evacuació.

La regidora Maite Pérez ha explicat que Dénia també va enviar al consistori del Verger, a mitjan gener, un escrit sol·licitant informació sobre el festival i sobre si aquest ajuntament havia rebut ja alguna petició de llicència d’activitat. En el mateix escrit, s’indiquen les possibles infraccions urbanístiques i mediambientals en què pot incórrer l’organització.

També es demana al Verger que, en cas d’autoritzar el festival, garantisca que el terme de Dénia i el paratge protegit del parc natural no es vegen afectats.

Així mateix, l’Ajuntament de Dénia es posarà en contacte amb el propietari dels terrenys per a informar-lo d’aquestes mateixes infraccions possibles.