L'Ajuntament de Dénia contracta un servei de consultoria per a l'elaboració del Pla Director "Dénia Smart City"

La Junta de Govern Local va adjudicar ahir a l'empresa Aalto Consultores, per un import de 18.029 €, el servei de consultoria per a l'elaboració del Pla Director "Dénia Smart City". El concepte de 'ciutat intel·ligent' ('smart city') té com a objectiu maximitzar l'impacte de les TIC, les tecnologies de la informació, en la modernització de la societat i l'economia, la millora i sostenibilitat de les ciutats i el benestar de la ciutadania.

En l'àmbit de les polítiques públiques, un pas important en aquest sentit va ser l'aprovació de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu que va comportar el reconeixement del dret de la ciutadania a relacionar-se amb l'Administració per mitjans electrònics.

En aquest context de canvi, Dénia ha iniciat el procés de planificació de la conversió en 'smart city', una ciutat innovadora, inclusiva, accessible i digital. En els darrers mesos s'està treballant en projectes per al desenvolupament de la 'ciutat intel·ligent' com, per exemple, la implantació d'un sistema de sensors per a detectar places lliures d'aparcament, semàfors autoregulats, un sistema de detecció de fuites d'aigua, la reutilització de l'aigua de la planta de tractament per a la neteja dels carrers, la instal·lació de punts de càrrega de vehicles elèctrics, etc.

El Pla Director "Dénia Smart City" servirà de full de ruta que aglutinarà totes aquestes accions, i moltes altres més que proposarà l'equip consultor, per a definir una estratègia que també busca posicionar la ciutat com a Destinació Turística Intel·ligent.

La contractació d’aquesta assistència tècnica forma part de les mesures extraordinàries de suport a les empreses, famílies i persones en situació de vulnerabilitat amb motiu de la crisi de la COVID-19 en el municipi de Dénia.