L’Ajuntament de Dénia canvia d’ubicació de l’agència de lectura de Baix la Mar i la rebateja amb el nom de l’escriptor Rafael Chirbes

Justament sis mesos després de la data de tancament de l’agència de lectura de Baix la Mar per causa de la crisi sanitària, hui, 16 de setembre, la Junta de Govern ha aprovat el canvi d’ubicació del servei a la Casa de Cultura i que passe a anomenar-se agència de lectura Rafael Chirbes, en homenatge a l’escriptor, estretament vinculat a la ciutat de Dénia durant tota la vida.

L’agència de lectura de Baix la Mar compartia instal·lacions, fins al seu tancament per la COVID, amb l’àrea d’Urbanisme, en un dels edificis municipals de ronda de les Muralles. Les actuals necessitats del departament d’Urbanisme fan que l’espai ocupat fins ara per l’agència es necessite per a nous usos i, en breu, començaran les obres d’adequació de l’edifici on s’ubicava.

A més, l’obertura de la biblioteca pública municipal al carrer de Sant Josep ha acurtat considerablement la distància del servei al veïnat de Baix la Mar, que pot accedir-hi en uns minuts travessant el túnel del castell.

Estes dues circumstàncies han mogut a la Regidoria de Cultura a dur endavant un canvi d’ubicació de l’agència de lectura “que millorarà substancialment les condicions del servei”, segons ha indicat el regidor, Raúl García de la Reina.

La nova agència s’ubicarà en la segona planta de la Casa de Cultura, on abans es trobava la biblioteca pública, i tindrà un espai en la planta baixa per a la secció infantil. Amb la mudança, l’agència guanya en aforament, incorpora una secció infantil independent i dóna servei a la població d’una zona molt populosa. En complir els requisits que marca la llei autonòmica en matèria d’agències de lectura, Dénia podrà continuar formant part de la Xarxa de Biblioteques Públiques de la Comunitat Valenciana.

Pel que fa a la denominació del servei, fins ara venia marcada pel barri on estava ubicat. Ara, amb l’oportunitat que dóna el canvi, el govern municipal ha volgut aprofitar per a homenatjar la figura del crític i escriptor valencià, molt relacionat amb la nostra ciutat i, per això, ha acordat que la nova agencia de lectura s’anomene Rafael Chirbes.

La Fundació Rafael Chirbes està assabentada i, en agraïment, farà una donació de material de l’autor perquè estiga a disposició de la ciutadania en les prestatgeries de la nova agència de lectura que porta el seu nom.

Rafael Chirbes