La Línia 9 Benidorm-Dénia del TRAM d'Alacant estarà en funcionament a principis de 2023

El conseller d'Obres Públiques ha visitat hui les obres a Dénia i Gata

El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha anunciat hui a Dénia que la Línia 9 Benidorm-Dénia del TRAM d'Alacant estarà en funcionament a principis de l'any 2023.

El conseller ha visitat hui a Dénia les obres de renovació de via i condicionament d'infraestructures de la línia, acompanyat per l'alcalde de la ciutat, Vicent Grimalt, portaveus i regidors de la Corporació municipal, així com l'alcalde de Gata, Josep Francesc Signes, municipi que el conseller ha visitat a continuació per a conéixer el projecte de rehabilitació i ampliació de la plataforma del viaducte centenari de pedra.

El conseller Arcadi España ha explicat que l'objectiu és que Dénia i Benidorm estiguen connectades a la fi de legislatura, atès que “la tramitació administrativa està acabada i falta finalitzar les obres i les proves de seguretat que han de fer-se quan aquestes concloguen”.

Per al conseller, la modernització de la L9 del TRAM d'Alacant "és l'actuació més important que en matèria de transport té la Generalitat Valenciana en tota la Comunitat". En aquest sentit, ha ressaltat "l'esforç inversor de la Generalitat per a activar l'economia i generar ocupació i l'aposta pel transport públic en una comarca com és la Marina que el necessita per al seu creixement econòmic".

El titular d'Obres Públiques ha destacat que la inversió de la Generalitat per a la modernització global de la Línia 9 és de 30 milions d'euros, dels quals, 15 milions d'euros són per al tram entre Dénia i Gata.

Arcadi España ha explicat que "les actuacions previstes a Dénia permetran integrar urbanísticament les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen les vies, aconseguint una avinguda molt més permeable i integrada a la ciutat”.

En termes similars s'ha expressat l'alcalde, Vicent Grimalt, qui considera aquesta actuació com “la més important que s'ha dut a terme a Dénia en molts anys”. La tramviarització de la L9 al municipi aportarà “major seguretat viària i comoditat als veïns de Dénia”.

La tramviarització, pas a pas

La tramviarització de la zona urbana de Dénia comença uns 140 metres abans del carrer del Metge Manuel Vallalta. En la intersecció amb aquest vial trobarem el primer encreuament semaforitzat i desapareixerà el passe a nivell existent.

Passat aquest encreuament es construirà un baixador, que substitueix al que se situava en l'encreuament de l'avinguda de Joan Fuster amb el camí del Pou de la Muntanya. En aquesta intersecció hi ha projectada una rotonda amb passos de vianants a banda i banda.

Seguint el traçat s'arriba a l'encreuament de Joan Fuster amb el carrer de Joan Chabás. En aquest punt es procedirà al desmuntatge de la rotonda provisional que va habilitar l'ajuntament per a facilitar la circulació i es construirà una nova segons el projecte.

Uns metres més cap avant, abans d'arribar al carrer de Diana, es construirà el segon baixador previst, amb passos de vianants a banda i banda que fomenten la permeabilitat transversal de la via.

El baixador de la Pedrera se suprimirà perquè des del trasllat de l'hospital comarcal a la seua nova ubicació, a penes té usuaris, segons s'ha indicat en l'explicació tècnica del projecte.

Treballs entre Teulada i Dénia

Els treballs de renovació entre Teulada i Dénia afecten  uns 17 quilòmetres de via i corresponen a l'últim tram inclòs en el projecte de modernització de la Línia 9. En l'actualitat Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està executant sengles projectes constructius entre Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, amb un import conjunt de més de 30 milions d'euros.

En el tram Teulada-Gata de Gorgos van començar les obres a l'agost d'enguany, amb un termini d'execució previst de 12 mesos. Entre les actuacions més importants d'aquest tram, juntament amb la pròpia renovació de via, es troba l'adequació del gàlib vertical dels túnels.

Entre Gata de Gorgos i Dénia les obres previstes es troben en execució des de maig d'enguany, amb un termini d'11 mesos i mig.

Aquestes obres, igual que la resta d'actuacions en aquesta línia, són susceptibles de ser cofinançades per la Unió Europea, a través del Programa Operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).