L'alumnat del CEIP La Xara estrena col·legi després de Nadal

La nova infraestructura posa fi a onze anys de classes en barracons

El conseller d'Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha recepcionat hui el nou col·legi públic de la Xara que s'ha construït mitjançant el pla Edificant amb una inversió de vora 4 milions d'euros per part de la Conselleria.

Marzà ha estat acompanyat pel director general d'Infraestructures Educatives, Víctor Garcia; l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, l'alcaldessa de la Xara, Maite Pérez, el director territorial de la Conselleria a Alacant, David Vento, regidors de les corporacions de Dénia i la Xara, membres de l’equip directiu del centre i representants de l’AMPA del col·legi.

El conseller ha assenyalat que Edificant és un accelerador d'obra pública educativa “que ens permet avançar en la millora i modernització dels nostres centres educatius i el nou CEIP La Xara n'és un exemple".

"La nova escola ja està construïda i ara la comunitat educativa té les pròximes setmanes per a fer el trasllat de material i que l'alumnat l'estrene en tornar de vacances de Nadal. Hem acabat amb els barracons estructurals i l’alumnat i el professorat tenen per fi les aules dignes que es mereixen", ha afegit.

L’alcaldessa de la Xara, Maite Pérez Conejero, ha assenyalat que el dia de hui “és un dia d’agraïments: a la Conselleria d’Educació i els seus departaments, a l’Ajuntament de Dénia per la col·laboració però, sobre tot, a tota la gent de la Xara, que ha patit els barracons durant onze anys. Este col·legi va per ells, per tots eixos xiquets i xiquetes de la Xara que no van saber què era un edifici d’escola fins que no van arribar als instituts”.

Per a celebrar esta bona nova, l’alcaldessa projecta fer una jornada de portes obertes i una festa d’inauguració del col·legi, “si la pandèmia ho permet”, l’estiu de l’any que ve. Així mateix, Maite Pérez no ha deixat passar la visita del conseller Marzà sense proposar-li que des de la conselleria s’estudie la possibilitat d’implantar al nou col·legi una aula de 2 anys, cosa que és factible, ha dit el conseller, si es reuneixen les condicions necessàries.

Per la seua part, l’alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, ha destacat que el que ha fet el govern valencià amb el pla Edificant en estos anys “és exemplar i ha donat solució a situacions lamentables”. Per a Grimalt, el nou centre de la Xara “és el millor regal de Reis per als xiquets i xiquetes de la població, que per fi tenen el que es mereixen”.

El nou col·legi

La nova escola de la Xara és un centre d'una línia amb tres unitats d'infantil i sis de primària, gimnàs i un menjador amb cuina pròpia per a 180 comensals en dos torns. El centre, amb 164 escolars matriculats este curs, cobreix les necessitats futures d'escolarització de la zona, ja que disposa de 225 places.

Totes les aules i la resta d'espais docents i administratius estan climatitzats i les aules d'infantil, els vestuaris i lavabos del gimnàs incorporen un sistema de calefacció per sòl radiant.

La nova escola està adaptada a les exigències de sostenibilitat del segle XXI en estar equipada amb una caldera de calefacció d'alta eficiència energètica i enllumenat de tipus led amb sensors que en regulen la intensitat segons la il·luminació que entre de l'exterior.

El centre, que en total té 2.844 metres quadrats construïts sobre una parcel·la de 6.008 metres quadrats, consta d'un aulari d'infantil amb una única planta a nivell de terra amb tres aules amb lavabos integrats, així com un edifici central de dues plantes amb ascensor que allotja les aules de primària i tots els serveis.

A la planta baixa de l'edifici principal se situen el menjador, la cuina, la zona d'administració i una aula d'educació especial, mentre que a la primera planta estan les 6 aules de primària, l'aula taller polivalent, un espai docent per a treballar reforç en grup reduït, així com l'aula d'Informàtica i la Biblioteca.

A més, l'escola té un pati d'infantil de 300 metres quadrats, un pati de primària de 600 metres quadrats, una pista poliesportiva de 968 metres quadrats i un hort escolar de 90 metres quadrats, així com una àrea d'estacionament de vehicles.

El nou CEIP La Xara és una de les 41 actuacions de millora i construcció de centres educatius que la Conselleria està duent a terme a la Marina Alta per 51,8 milions d'euros.

L'alumnat del CEIP La Xara estrena col·legi després de Nadal