L’Ajuntament de Dénia participa en la línia d’ajudes Parèntesi destinades als sectors més afectats per les restriccions de la pandèmia

L’Ajuntament de Dénia sol·licitarà la participació en la línia d’ajudes Parèntesi impulsada per la Generalitat Valenciana per a ajudar a autònoms i microempreses dels sectors més afectats per les restriccions derivades de la pandèmia i que serà aprovada hui en el ple del Consell. Una línia d’ajudes dotada amb 160 milions d’euros que aportaran entre la Generalitat (62,5% del total), les diputacions (22,5%) i els ajuntaments valencians (15%).

Les ajudes Parèntesi seran gestionades pels ajuntaments, que disposaran d’un termini de 15 dies des de la publicació del decret llei per a presentar la sol·licitud de participació. “Cosa que Dénia farà de manera immediata”, segons ha informat l’alcalde, Vicent Grimalt, a la presidenta de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Marina Alta (Aehtma), Cristina Sellés, en la reunió de coordinació virtual que han mantingut este mateix matí per a estudiar les possibles mesures i accions municipals davant la situació de crisi del sector derivada de la pandèmia.

Grimalt també ha anunciat que l’Ajuntament de Dénia posarà en marxa un servei que col·labore amb els interessats en la tramitació de les ajudes.

Estes consistiran, segons va assenyalar ahir el president Puig, en una ajuda directa de 2.000 euros per cada autònom o microempresa dels sectors més afectats, que s’incrementarà en 200 euros per cada treballador a càrrec seu. La quantia que rebrà cada beneficiari pot arribar a un màxim de 10.000 euros. A més, les ajudes es destinaran a cobrir les despeses corrents de l’activitat empresarial des d’abril de 2020, moment d’inici de la pandèmia. Es preveu que esta mesura beneficie, en xifres aproximades, a 45.000 autònoms i 23.000 empreses, amb 136.000 treballadors vinculats.

La línia Parèntesi forma part del Pla Resistir de la Generalitat Valenciana, que destinarà un total de 380 milions d’euros per a ajudar a empreses, autònoms i treballadors a fer front a les restriccions que van entrar en vigor ahir, 21 de gener; especialment en el cas dels sectors d’hostaleria, turisme, oci i les activitats artístiques i culturals.

L’alcalde ha recordat que, segons l’ordenança municipal, l’ajuntament no liquidarà l’ocupació de via pública quan, per decret, s’haja suspés l’activitat.

Pel que fa als establiments que havien de fer liquidacions amb l’Administració local, s’ha informat que es posa a la seua disposició un servei d’assessorament per a sol·licitar-ne l’ajornament. Es pot contactar amb el servei adreçant-se al correu electrònic ajudaempreses@ayto-denia.es.

Treballant en noves propostes

D’altra banda, dilluns passat es va celebrar la reunió del subgrup d’empresa de la Mesa d’Ocupació, en la qual es van recollir diferents propostes sobre les ajudes municipals del 2021.

La setmana que ve es convocarà la comissió de seguiment COVID 19, integrada pels regidors de l’equip de govern, portaveus dels grups polítics i personal tècnic municipal, per a treballar també en el disseny d’estes ajudes destinades a pal·liar els efectes de la crisi en l’àmbit local.

Les ajudes del 2021 es treballaran i consensuaran en estos dos fòrums participatius.