L’Ajuntament de Dénia prolonga fins al 28 de febrer les restriccions per a evitar la propagació de la pandèmia

La pròrroga no afecta als museus i sales d’exposicions de la ciutat, que reobrin el 16 de febrer

L'Ajuntament de Dénia ha decidit prorrogar les restriccions per a evitar la propagació de la pandèmia fins al 28 de febrer. Segons el decret d’Alcaldia, continuen suspesos tots els actes d’organització municipal amb públic, les activitats culturals i esportives, així com els tallers i activitats presencials de Joventut i Aules de la Tercera Edat.  Les instal·lacions esportives, l’arxiu municipal i les oficines d’informació turística romanen tancades i els parcs infantils de la ciutat continuaran precintats. Així mateix, els jardins de Torrecremada es tancaran a les 20 hores.

La principal novetat del decret signat hui per l’alcalde és el fet que esta nova pròrroga no afectarà al Museu Arqueològic, Museu Etnològic, Museu de la Mar, Museu del Joguet, Centre d’Art l’Estació, Espai Castejón i sala d’exposicions de la Casa de Cultura, que obriran el dimarts 16 de febrer observant totes les mesures de seguretat i amb els aforaments permesos.

La Biblioteca pública municipal (c. de Sant Josep) i l’agència de lectura Rafael Chirbes també estan tancades al públic i sols ofereixen el servei de préstec i devolució de material.
L’horari del servei en la biblioteca de Sant Josep és de dilluns a divendres, de 8.30 a 21 hores i els dissabtes de 10 a 13.30 hores; i el de l’agència de lectura Rafael Chirbes és de dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 hores i de 17 a 20 hores.

Es recomana a les persones usuàries que sol·liciten el material que vulguen endur-se en préstec per via telefònica, al 96 578 36 65, o per correu electrònic a l’adreça biblioteca@ayto-denia.es. D’aquesta manera, s'agilita la recollida i s'acurten els temps d'espera.

El mercadet dels dilluns i el rastro dels divendres a Torrecremada mantenen l’horari habitual i una reducció del 50% de les parades normalment autoritzades, alternant-se els venedors cada setmana fins que millore la situació epidemiològica.

Seguint la normativa autonòmica en matèria de sanitat, els espais habilitats per a la celebració dels mercats es delimitaran amb cintes d’obra, tanques o qualsevol altre mitjà que permeta marcar de manera clara els límits de l’espai, afavorint la delimitació de l’afluència de la clientela i assegurant l’aforament permés. També hi haurà requisits de distanciament entre parades amb l’objectiu de mantindre la distància de seguretat entre treballadors, clients i vianants, que faran ús de la mascareta en tot moment. Una vegada finalitzada l’activitat de venda i recollides totes les parades, es procedirà a la neteja i desinfecció del sòl i superfícies de tot el recinte on s’haja desenvolupat el mercat, així com dels accessos i zones d’eixida.

Atenció a la ciutadania

L’atenció presencial en tots els departaments i dependències municipals continua suspesa, a excepció de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania que, sols amb cita prèvia, atendrà el públic de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores; i el departament de Serveis Socials, que atendrà només casos d’urgència amb cita prèvia. Aquesta es pot sol·licitar al telèfon 96 642 15 55 o al correu electrònic serveis_socials@ayto-denia.es.

La resta de departaments de l’Ajuntament de Dénia donarà servei a la ciutadania de manera telemàtica i telefònica. Els contactes de les diferents àrees estan disponibles en la web de l’Ajuntament de Dénia (http://www.denia.es/adjuntos/temp/2021/mesures_GENER.pdf).

Aquestes mesures podran ser prorrogades segons evolucione la incidència de contagis, amb atenció i adequació a qualsevol normativa o directrius de competència estatal o autonòmica que es dicten.

Des de l’ajuntament fem una crida a tots els veïns i veïnes de Dénia perquè respecten les mesures COVID-19 decretades per la Generalitat Valenciana i els recomanem que es mantinguen informats de les últimes novetats a través dels canals oficials.

Altres notícies