L’exposició “Vinticincvacances a Ovidi Montllor” es pot visitar a Dénia a partir del 16 de febrer

La mostra recull obres d’artistes plàstics que homenatgen el cantautor alcoià en el 25 aniversari de la seua mort

Cantava Ovidi Montllor en Les meues vacances: “Tot ben senzill i ben alegre. Em creureu mort. Jo no hauré mort. Faré vacances!”. Ara, quan es compleixen 25 anys des que el cantautor i actor alcoià se’n va anar -de vacances-, la  Càtedra Antoni Miró d’Art Contemporani de la UA ha impulsat l’exposició itinerant “Vinticincvacances a Ovidi Montllor” en record i homenatge de l’autor. En el seu recorregut per les Comarques Centrals Valencianes, la mostra ha visitat ja Alcoi, Gandia i Ontinyent i ara, a partir del 16 de febrer, es pot visitar a Dénia, després que l’obertura,  prevista per al 15 de gener, haguera de ser ajornada a causa de les restriccions decretades per l’ajuntament per a contenir la difusió de la pandèmia.

La comissària de l’exposició, Carme Jorques, explica que s’han reunit obres de vint-i-cinc artistes, en equilibri -12 homes, 12 dones i un grup, Matèrics- emergents o de llarga trajectòria, d’estils diferents, però tots vinculats de diverses maneres amb Ovidi.

En les obres, que es repartiran als espais expositius del Centre d’Art l’Estació i la Casa de Cultura, “veiem la inspiració no només dels  seus poemes, també dels seus poetes, que són els nostres, Vicent Andrés Estellés, Martí i Pol, Salvat Papasseit, Salvador Espriu, Joan Brossa, Pere Quart, Josep Maria de Sagarra, Blai Bonet ... i podrem apreciar el diàleg entre la plàstica, la paraula i el sentiment; la influència de la seua actitud combativa, inconformista, però sobretot, la certesa que el seu llegat profund, "canyer", impregna el nostre art i és a través de l'art on la tendresa, la sensibilitat es converteixen en una arma de construcció i reflexió...”, afirma Jorques.

Ella, Carme Jorques, és una dels artistes que hi participa, juntament amb Pepe Azorín, Neus Bou, Joan Castejón, Mercè Díaz, Fuencisla Francés, Lluïsa Fuster-Vercher, Artur Heras, Carme Jorques, Xavier Lorenzo, Aurèlia Masanet, Sentó Masià, Eduardo Mier, Antoni Miró, Mariadolors Mulà, Perceval Graells, Lluïsa Pérez, Bea Rico, Roc, Pau Sellés Alòs, Silvia Sempere, Josep Sou, Ramón Urbán, Aurora Valero, Silvia Viana i Ximo Canet, Enric Piera i Xavi Vaquer, membres del Grup Matèrics.

L’exposició “Vinticincvacances a Ovidi Montllor” es podrà visitar fins al 5 d’abril.