Dénia participa en la campanya contra les violències masclistes #*yoSImeimplico de la Diputació d'Alacant

A través d'un cicle de seminaris en línia, els municipis de la província exposaran accions i iniciatives de conscienciació i sensibilització

La Diputació d'Alacant ha posat en marxa la campanya contra les violències masclistes #yoSImeimplico amb la qual pretén, a més d'informar i sensibilitzar a la ciutadania, servir de plataforma per a les accions i la mobilització de dones i homes que condemnen aquest tipus de violència i estan disposats a posicionar-se en contra. A més, la campanya vol ser aparador de les diferents iniciatives que els ajuntaments de la província d'Alacant estan desenvolupant en aquesta línia.

Per a això han organitzat un cicle de sessions en línia (webinars) en el qual participaran un total de 17 municipis alacantins exposant les seues campanyes i accions de lluita contra les violències masclistes. El cicle va començar el 27 de gener i es prolongarà fins al 21 de juny. Les sessions es desenvolupen de 17.30 a 19 hores i la inscripció, gratuïta, pot realitzar-se en la pàgina http://violenciasmachistas.diputacionalicante.es/

Dénia intervindrà el 24 de febrer presentant la seua campanya #senseferpor de sensibilització i conscienciació davant el preocupant problema de les agressions sexuals contra les dones, una acció llançada per la Regidoria d'Igualtat i Diversitat de l’Ajuntament de Dénia en 2019.

La peça central de la campanya és un audiovisual que planteja diverses de les situacions de violència que pateixen habitualment les dones, però aquesta vegada fent que les visquen homes. L'audiovisual, finançat amb fons del Pacte d'Estat contra la violència de gènere, es va gravar a Dénia amb la col·laboració de dones de Matria. Associació de Dones, APROSDECO, actors professionals i, perquè l'experiment fora el més real possible, també van participar homes anònims que van viure aquestes situacions sense saber que estaven sent gravats. L'experiment va oferir resultats molt interessants que seran exposats en el webinar del 24 de febrer.

La sessió inclourà també la xarrada “Pluja de conceptes”, a càrrec dels experts en violència de gènere Pablo Cuéllar i Carmelo Hernández Ramos, i un taller titulat genèricament “Receptes per a un món sense violències contra les dones”, en el qual les persones participants aportaran els seus ingredients per a elaborar una recepta lliure de violència masclista. A continuació, la tècnica del departament d'Igualtat, María José Martí Ivars, exposarà la campanya de Dénia sobre l'assetjament sexual #senseferpor.