La Policia Local interposa 143 denúncies per consum de begudes alcohòliques en la via pública durant 2019

És considerada una infracció greu que se sanciona amb multa de 400 a 1.500 euros

La Policia Local de Dénia va interposar 143 denúncies per consum de begudes alcohòliques en la via pública durant l'any 2019, xifra que suposa quasi el 50% del total de les 291 denúncies per incompliment de l'ordenança municipal de convivència ciutadana registrades l'any passat. El consum d'alcohol en la via pública és considerada una infracció greu, que se sanciona amb multes de 400 euros a 1.500 euros.

En menor quantitat, durant 2019 la Policia Local va realitzar 44 denúncies per orinar en la via pública; 40 per insults als agents i 31 per alterar el descans dels veïns entre les 22 i les 8 hores.

També hi ha hagut, entre altres, casos de denúncies per realitzar activitats en la via pública sense autorització, exercir la mendicitat, pertorbar greument la convivència ciutadana i llançar a la via pública llandes, gots, burilles i altres elements que suposen una deterioració de la neteja urbana.

Gossos potencialment perillosos

D'altra banda, la Regidoria de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de Dénia va iniciar l’estiu passat una campanya per a promoure la regularització de gossos potencialment perillosos en el municipi.

Dels 60 expedients de regularització registrats en 2019, 21 van ser notificats i els propietaris dels animals van procedir-ne a la regularització i 11 no han pogut ser localitzats. Els 28 restants no han regularitzat la situació dels animals, per la qual cosa la regidoria ha procedit a obrir expedient sancionador als amos.