Dénia tindrà a punt les platges en Setmana Santa després dels danys ocasionats pel temporal Glòria

El regidor de Platges, Pepe Doménech, ha comparegut hui en roda de premsa per a oferir l'statu quo de les platges del municipi quan estan a punt de complir-se dos mesos del temporal Glòria. En el temps transcorregut, s'han redoblat els mitjans humans i materials per a restituir les platges a la normalitat i reparar o reposar el material danyat. Els treballs avancen a bon ritme, de manera que “per Setmana Santa, les platges estaran en bon estat”, ha assegurat l'edil, “exceptuant els rentapeus, que encara no hauran entrat en funcionament”.

En una valoració inicial de danys, es va estimar una despesa de 827.000 euros per a treballs de restitució de les platges, obres d'emergència i reposició del material destruït o deteriorat pel temporal. L’Ajuntament de Dénia ha sol·licitat ajudes a tots els organismes implicats: a l'àrea de Costes, dependent del Ministeri de Transició Ecològica; a Turisme Comunitat Valenciana i al propi Ministeri de Transició Ecològica, dins de la línia d'ajudes per a les despeses extraordinàries i d'emergència necessàries per a restituir la seguretat de les persones, en els quals s'inclouen accessos impracticables a habitatges, tamponament de regatxos i rieres o problemes de seguretat derivats de passejos en mal estat, fanals tombats o rampes de fusta desplaçades i en mal estat. En aquest últim apartat, s'han sol·licitat al ministeri ajudes per import de 107.140 euros, quantitat que ha avançat l’Ajuntament de Dénia davant la gravetat de la situació i la urgència d'actuar immediatament, segons ha indicat el regidor.

Pel que respecta a Costes, l'ajuntament denier ha sol·licitat que duga a terme diverses actuacions d'emergència. Una d'elles és el desenrunament de la zona de Deveses, treballs que van començar el dilluns, així com una recirculació d'arena en aquesta platja. Així mateix, procedirà a efectuar millores en el passeig de les Rotes i retirarà el mirador situat al costat del Cementeri dels Anglesos, en el passeig de la Marineta Cassiana. Aquests treballs estan pendents que el Ministeri de Transició Ecològica els traga a licitació.

Per part seua, Turisme Comunitat Valenciana assumirà l'arranjament dels desperfectes ocasionats en les estacions de bombament i la restitució de les canonades que proveeixen els rentapeus distribuïts per tot el litoral denier. La quantificació de danys en rentapeus després del temporal ascendeix a 225.000 euros.

Platja de les Marines actualment
Passeig de la Marineta després del temporal
Aspecte actual del passeig