Serveis Socials destina 290.000 euros al pagament d'ajudes econòmiques per a persones en situació de vulnerabilitat des de l'inici de l'estat d'alarma

L'àrea municipal de Serveis Socials ha destinat, des de l'inici de l'estat d'alarma el 14 de març passat, un total de 290.623,77 euros al pagament d'ajudes econòmiques per a persones i famílies en situació vulnerable.

Durant aquests dos mesos s'han atés 915 sol·licituds d'ajudes econòmiques d'emergència social (PEIS) per a persones individuals i nuclis familiars, a les quals s'ha destinat un import de 260.955 euros. Aquesta quantitat supera en més de 30.000 euros el pressupost total per al pagament d'aquestes ajudes previst per a l'any 2020.

Cal recordar que entre les mesures socials extraordinàries adoptades per l'Ajuntament de Dénia per a fer front a les conseqüències de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, i en previsió del que està ocorrent, el govern municipal va acordar a l'inici de l'estat d'alarma incrementar el pressupost per a aquestes ajudes d'emergència en 2020 fins als 600.000 euros.

D'altra banda, Serveis Socials ha destinat de caixa fixa per a pagaments en efectiu d'ajudes puntuals i urgents per a despeses d'alimentació, medicaments o hostalatge la quantitat de 6.000 euros des que es va decretar l'estat d'alarma.

El departament també lliura vals de menjar als usuaris perquè puguen realitzar la compra en establiments conveniats. En el període d'alarma referit, s'han entregat un total de 445 vals per un valor total de 23.660,03 euros.