Setmana de passió pel patrimoni

Arqueologia i Museus organitza un programa de visites guiades gratuïtes durant les vacacions de Pasqua

L'àrea d'Arqueologia i Museus ha organitzat, sota el títol “Setmana de passió pel patrimoni”, una completa programació de visites guiades per a les vacacions de Setmana Santa i Pasqua. Set propostes per a acostar a residents i visitants a la història i riquesa patrimonial de la ciutat. Les visites són gratuïtes i només requerixen realitzar una inscripció prèvia telefonant al 96 642 02 60, de dilluns a diumenge, de 10 a 13 hores.

Descobrir el castell’ és un recorregut que oferix l'oportunitat de conéixer la fortalesa al llarg del temps, d'assentament iber a finca rústica per al cultiu de la vinya i l'elaboració de pansa. Inclou l'accés al celler del castell per a mostrar la col·lecció de ceràmica islàmica dels segles XI i XII.

29, 30 i 31 de març / 3, 4, 6 i 7 d'abril

Castell de Dénia

Punt de trobada: peu de la torre del Consell, enfront del quiosc de venda de tiquets

De Hollywood a Dénia. Els joguets cinematogràfics’ proposa visitar en el Museu dels Joguets una selecció de peces amb la imatge de destacats actors del passat com Oliver Hardy i Stan Laurel, “el gros i el flac”, o els germans Marx; i els joguets de personatges de Walt Disney fabricats a Dénia per una indústria que va obtindre els drets en exclusiva per a reproduir en fusta la seua imatge.

28 de març / 5 d'abril

Museu dels Joguets de Dénia

Endinsar-nos en un convivium o banquet romà és el propòsit de la visita que es desenvoluparà en el Museu de la Mar. El convivium era una ocasió especial per a celebrar algun esdeveniment familiar o festivitat important al voltant d'una bona taula. En la visita s'explicarà la vasa escaria, o conjunt d'utensilis de taula, a través dels materials procedents de Dianium que ara, per primera vegada, s'exposen al públic.

31 de març / 7 d'abril

12 hores

Museu de la Mar de Dénia

La Caritat del pintor Domingo Llorens i el seu procés de restauració centren esta activitat, en la qual el públic també coneixerà detalls de la vida i obra del pintor denier.

30 de març / 3 d'abril

Museu Etnològic de Dénia

La possibilitat de veure les muralles del castell com ho feien els soldats que les defenien és un dels atractius principals de la visita ‘Castell de Dénia. La fortalesa per fora’, un recorregut per l'exterior del monument, amb especial atenció en l'anomenada “bateria de la mar”, que permetrà també conéixer el procés de rehabilitació previst, que inclou l'accés a la fortalesa des del port i el barri mariner.

28 de març / 5 d'abril

10.30 hores

Eixida des de la plaça de Valgamediós

Visita no apta per a persones amb mobilitat reduïda

Una visita a la Cova de l’Aigua, al parc natural del Montgó, descobrirà la història d'este paratge natural utilitzat com a santuari en època preromana i clàssica i que conserva una inscripció romana datada en el 238 d. C. que documenta la presència en el Montgó d'un destacament militar. Es veuran també les petjades de les obres que, en els segles XVI i XVII, es van realitzar per a la recollida de l'aigua de pluja, mostra de l'arquitectura hidràulica de l'època.

1 d'abril

10 hores

Punt de trobada: ermita del Pare Pere

Dificultat mitjana

Completa l'oferta pasqüera la visita ‘La Dénia de Pascual Madoz. Una instantània de la ciutat de 1847’, un recorregut urbà on s'explicaran, in situ, les descripcions que fa Madoz en el seu Diccionari geogràfic-estadístic-històric d'Espanya i les seues possessions d'ultramar de la Dénia del moment.

2 d'abril

10.30 hores