El Servei d’Atenció Jurídica per a Dones de l’Ajuntament de Dénia atén 395 usuàries durant el 2021

El Servei d’Atenció Jurídica per a Dones de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’Ajuntament de Dénia ha atés 395 usuàries durant l’any 2021. Quasi la totalitat de dones que han acudit al servei eren de nacionalitat espanyola (325), seguides per orde quantitatiu per les procedents de Colòmbia, Romania, Rússia, Uruguai, Marroc i Equador.

Quant a les dades del perfil d’usuàries, per edat, la majoria superava els 65 anys, seguida per la franja de 56 a 60 anys, amb convivència amb la família creada en 223 dels casos i una mitjana de 2 o 1 fills.

El nombre més gran d’usuàries eren dones aturades sense subsidi (125) i pensionistes (76), amb estudis primaris (97).

Les consultes ateses pel servei durant l’any passat ascendeixen a 515, relatives, per orde de freqüència, a assessorament sobre Seguretat Social i atur (146); altres temes civils (102); tramitació de justícia gratuïta (69); temes administratius (64) i altres qüestions relacionades amb la petició d’informació sobre parelles de fet, assessorament laboral, divorci i separació i estrangeria.

El Servei d’Atenció Jurídica a la dona és un servei d’atenció, informació i orientació individual respecte a qüestions jurídiques que l’Ajuntament de Dénia ofereix gratuïtament, des de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives, a totes les dones del municipi. El servei es presta de manera ininterrompuda des de desembre de l’any 2000.

El SAJ s’ubica en l’edifici de Serveis Socials de la plaça de l’Arxiduc Carles, número 3. L’horari de visites és de 9 a 13 hores, els dilluns i dimecres, prèvia cita concertada online a través de la seu electrònica de l’ajuntament o per telèfon al número 96 642 46 80.