Dénia s'uneix a Eivissa i Cambrils per a tirar avant el projecte d'experiència turística “Viu la posidònia”

L’Ajuntament de Dénia donarà llum verda en el ple del dijous al conveni interadministratiu entre els ajuntaments de Cambrils (Tarragona), Dénia i Eivissa per a la creació d'una agrupació d'entitats amb la finalitat de concórrer de manera conjunta en el desenvolupament del programa “Viu la posidònia” i optar a les ajudes del programa “Experiències Turisme Espanya” inclòs en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya.

“Viu la posidònia” és un producte experiencial ecoturístic, una activitat de petjada de carboni zero que afavoreix el coneixement sobre una part de l'ecosistema marí imprescindible per a la conservació de la biodiversitat en la costa, la neteja de les aigües, la protecció de la línia de platja enfront dels temporals i la fixació de carboni atmosfèric, tot això a través d'un conjunt d'activitats compatibles amb el gaudi de les nostres platges i la realització de pràctiques d'oci actiu i saludable.

“Viu la posidònia” busca crear un producte turístic concret al voltant de coses que cada població ja fa però no de manera coordinada. Així doncs, es pretén construir un producte comercialitzable pels agents, vendible, atractiu per a les persones visitants, diferenciador, d'alt valor afegit ambiental, integrable en els programes de màrqueting d'operadors turístics locals i que associe a la marca turística de les tres ciutats valores com a ‘eco’, ‘natural’, ‘sostenible’ i ‘singular’.

Així, “Viu la posidònia” transforma activitats existents en l'actualitat, les orienta cap a la sostenibilitat i la comprensió de la complexitat de l'ecosistema litoral i les converteix en una experiència integral, emocional, cognitiva i memorable dins d'unes vacances en destins de platja. Viure la posidònia és viure el nostre mediterrani, entendre millor les nostres aigües blaves, la qualitat dels nostres arenals, la riquesa de la vida marina i la responsabilitat que tenim de protegir un entorn fràgil però generós, que ens dona tant.

Un projecte com aquest és transformador en si mateix perquè sensibilitza tant a visitants com a operadors turístics locals, ajuda a entendre que la posidònia que arriba a les platges no són algues mortes sinó una prova de la salut del nostre litoral i una garantia que les nostres platges continuaran sent llocs privilegiats. No hi ha major canvi de perspectiva que entendre que el que sembla mort i brutícia és realment vida i riquesa.

El pressupost del projecte per al qual se sol·liciten les ajudes ascendeix a 1.371.636 euros, subvencionables al 100% pel programa.

Representants de les ciutats que participen al projecte