Dénia assumeix la imatge de la gastronomia espanyola en la Fira de Tours (França)

L’ambaixador d'Espanya va assistir a la inauguració

Dénia, la seua gastronomia i els seus paisatges ocupen un espai rellevant en el pavelló que enguany la Fira de Tours (França) dedica a Espanya. Com a Ciutat Creativa de la UNESCO, Dénia és la ciutat convidada i disposa d'un estand de 25 metres quadrats en el qual ofereix informació turística, una mostra de productes de la Marina Alta i degustacions de cuina tradicional. La fira, una de les cinc més importants del país, es va inaugurar el dissabte amb la presència de l'ambaixador d'Espanya a França, Victorio Redó, i l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt.

Els representants del país i la ciutat homenatjades van recórrer les instal·lacions en companyia de l'alcalde de Tours, Emmanuel Denis, directius de la fira i càrrecs públics de la regió. En l'acte central va intervindre l'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, qui va subratllar l'amistat de totes dues ciutats i va resumir la presència en la fira amb aquestes paraules: “Us portem els nostres vins, els nostres arrossos, la nostra manera de cuinar i de conviure. Us portem, doncs, el nostre art de viure, íntimament lligat a una mar, el Mediterrani, que banya la ciutat, les seues platges i els seus penya-segats, i que ens inspira i encoratja en el nostre quefer quotidià”.

Tant l'alcalde de Tours com l'ambaixador d'Espanya van tindre paraules d'afecte cap a la ciutat de Dénia i van agrair la seua presència. En l'acte també van ser presents la directora de l'Oficina Espanyola de Turisme a França, María José Gómez, i el regidor de Cultura de Dénia, Raúl García de la Reina.

La comitiva oficial va ser obsequiada amb un arròs a banda elaborat pel professor de l'IES María Ibars Vicent Almela, i els alumnes del cicle de Cuina i Gastronomia Andrea Ortuño, Leonardo Landa i Darshan Cortell, que s'ocupen de les degustacions servides al llarg dels deu dies de fira. Si l’arròs a banda va ser l'estrela del primer cap de setmana, el pròxim, que tanca l'esdeveniment, s'elaboraran i repartiran coques de la Marina.

En les primeres 24 hores van passar per la fira, que acull més de 400 expositors i atraccions, al voltant de 25.000 persones, segons les dades facilitades per l'organització. A càrrec de l'estand de Dénia han estat els tècnics Enric Gil, de l'Oficina de la Innovació i la Creativitat, i Vicenta Perelló, del departament de Turisme. En un dels taulells s'exposa una selecció de productes de la Marina Alta, especialment els que participen en l'experiència per a introduir la marca Bancalet, que pretén visualitzar l'origen de la producció agroalimentària de la comarca.

El divendres de la setmana passada, com a homenatge a la gastronomia de la ciutat convidada, tots els centres educatius de Tours van servir un “Menú Dénia” consistent en ensalada valenciana, arròs a banda i coca dolça amb cítrics. El menjar especial va ser preparat en la Cuina Central de Tours, que diàriament atén les necessitats dels 8.000 xiquets i xiquetes que acudeixen als menjadors escolars dels 58 col·legis públics de la ciutat. El menú es va servir sobre sitiets especials amb informació sobre Dénia i la seua gastronomia.

El dilluns es va realitzar un tast de vins procedents de cellers de la Marina Alta en la Vila Rabelais, seu de l'Institut Europeu d'Història i Cultura de l'Alimentació, una entitat creada pel Ministeri d'Educació francés amb l'objectiu de promoure la investigació gastronòmica.

En les pròximes setmanes cinc alumnes de segon cicle de l'institut Descartes de Tours realitzaran pràctiques en empreses, comerços i establiments d'oci i restauració de Dénia.