Els dispositius de seguretat i neteja de les platges es reforcen per a la Nit de Sant Joan

Després de dos anys sense poder gaudir de les platges en la Nit de Sant Joan per causa de la pandèmia, s’espera que enguany l’afluència de gent que vol gaudir d’esta festa tradicional siga nombrosa. Per tal de garantir que la vetlada transcórrega sense incidents, els cossos de Policia Nacional i Policia Local de Dénia han dissenyat uns dispositius especials per a la vesprada i la nit del 23 de juny. Les mesures de la Nit de Sant Joan, així com unes altres preparades per a temporada d’estiu, han sigut presentades hui a l’Ajuntament de Dénia pel regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Scotto, el cap de la comissaria de Policia Nacional de Dénia, Carlos Nieto, i el cap de la Policia Local, Andrés Tabernero.

Per part de la Policia Local, el dijous, 23 de juny, es reforçarà el torn de vesprada amb 3 patrulles i a la nit hi haurà servei de vigilància amb 4 patrulles. A més, a la vesprada, i mentre hi haja llum, el dron de la Policia Local sobrevolarà les platges per a detectar punts d’acumulació de palets i altres elements que indiquen que va a fer-se foc a la platja, per tal de desbaratar este tipus d’iniciatives que, recordem, estan prohibides tot l’any. Carlos Nieto, per la seua part, ha informat que el servei de la Policia Nacional també es reforçarà amb més efectius des de la vesprada, disposant un total de sis patrulles al carrer. Este reforç s’estendrà durant la nit i la matinada del divendres 24. Nieto ha volgut destacar dues coses: la importància de conscienciar la població sobre la prohibició de fer fogueres a les platges i l’estreta col·laboració que hi ha establida entre els dos cossos de policia de la ciutat.

Paral·lelament, des de la Regidoria de Platges s’ha indicat a l’adjudicatària del servei que es reforce la neteja en tot el litoral per tal que les platges queden en bon estat per al gaudi dels usuaris l’endemà. També es disposarà d’un camió d’arreplega de residus –palets, fustes, material combustible- que des de les 19 hores anirà als punts que indique la Policia Local per a retirar estos materials.

D’altra banda, voluntariat d’associacions mediambientals aniran recorrent les platges, en els trams més problemàtics per l’afluència de gent, que són Marines i Molins, per a informar els usuaris sobre la presència de nius del corriolet camanegre i conscienciar-los de la importància de respectar-los i protegir-los.

Així mateix, durant la jornada del 23, les postes del servei de vigilància de platges que tenen megafonia emetran, fins a la mitjanit, missatges en què es recorda la prohibició de fer foc “sota risc de forta sanció administrativa”.

Pintura i senyalització

El regidor de Seguretat Ciutadana ha abordat les altres mesures en matèria de seguretat, mobilitat i senyalització de cara a este estiu. Scotto ha mencionat els treballs de pintura viària realitzats, especialment en les zones d’accés a la ciutat i el nucli urbà, així com en aquelles per on transiten un nombre més gran de vehicles i vianants. També la senyalització amb indicacions lumíniques dels passos de vianants menys visibles i amb major perillositat, així com dels carrers del centre urbà on està vigent la prohibició de circular a més de 20 quilòmetres per hora.

En estos dies també està acabant-se de col·locar la senyalització de les zones de prohibició d’estacionament d’autocaravanes i la que indica que les bicicletes i els vehicles de mobilitat personal (VPM), com a excepció, estan autoritzats a circular per la glorieta i el carrer del Marqués de Campo i pel passeig de la Marineta Cassiana, vies compartides, amb prioritat sempre per als vianants i on la velocitat màxima permesa és de 10 quilòmetres per hora.

En este sentit, hui mateix la Regidoria de Seguretat Ciutadana-Policia Local llancen campanyes informatives sobre com moure’s per Dénia amb cicles i VMP, amb les normes comunes, pautes de circulació en vies urbanes i interurbanes i les excepcions de per on poden circular esmentades abans; i també sobre la normativa vigent en relació a la parada i estacionament d’autocaravanes.

D’altra banda, per a l’estiu 2022 s’ha aconseguit disposar de 3.000 places d’aparcament públic, després d’incorporar a les existents una altra en la zona del restaurant Fernando i el de les Rotes.

El rellançament de la campanya “Dénia Cares” de consells a la població per a la seguretat personal i seguretat de l’entorn i la reactivació de la iniciativa de repartiment de polseres per a la localització de menors, que es podran sol·licitar en l’oficina de Turisme Dénia, les dependències de la Policia Local i les EATIM de la Xara i Jesús Pobre són altres de les actuacions previstes per a l’estiu.

Quant als efectius de policia, tant la plantilla de la Policia Local com de la Nacional es reforcen i col·laboren per a garantir la seguretat ciutadana en els mesos de major afluència de visitants a la ciutat.

Segons ha informat Carlos Nieto, cap de la Policia Nacional, la plantilla habitual de 120 efectius s’incrementa, de l’1 de juny fins a setembre, amb 12 policies i 3 inspectors en pràctiques. Els aspectes en què incidiran són, fonamentalment, la prevenció de la delinqüència, els serveis nocturns en zones d’oci i la vigilància del trànsit marítim amb les illes.

La plantilla de Policia Local s’incrementarà en 20 agents. Huit d’ells seran destinats al servei en les platges, que comença dijous 23 de juny, tant marítim com terrestre. Altres quatre faran vigilància mediambiental en el Montgó i les Rotes durant juliol i agost i quatre més s’encarregaran de tasques de policia de proximitat per a regular el trànsit i donar suport a la resta de patrulles. La resta serà destinada a tasques de reforç de les patrulles nocturnes, segons ha assenyalat el cap Andrés Tabernero.