El servei de recollida del fem i neteja viària obri una oficina d’atenció ciutadana en l’avinguda del Marquesat

El servei municipal de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària, que presta l’empresa Urbaser, obri dilluns 12 de setembre una oficina d’atenció ciutadana, presencial i telefònica, per oferir informació sobre les prestacions del servei i atendre les queixes i demandes dels usuaris.

L’oficina s’ubica en l’avinguda del Marquesat, número 5, i obri de dilluns a divendres, de 9 a 13 hores i de 15 a 18 hores, excepte els festius.

Este punt d’atenció ciutadana estarà atés per un dels educadors ambientals de la concessionària, una figura contemplada en el nou contracte del servei adjudicat a Urbaser que va començar a prestar-se l’1 de juliol.

L’empresa disposa de tres persones educadores ambientals encarregades d’informar sobre les millores i canvis introduïts al servei. Des de l’1 de juliol, han desenvolupat esta tasca d’informació i ajuda visitant els comerços i establiments hostalers de la ciutat.

D’altra banda, quan s’implante el servei de recollida de la fracció orgànica, des de l’oficina d’atenció ciutadana de Marquesat es farà el repartiment de compostadors individuals, contenidors i borses i es centralitzarà la campanya d’informació i formació de les persones que vulguen participar-hi.

Des que va començar a prestar el servei amb les condicions del nou contracte, Urbaser ha anat introduint canvis per a millorar la recollida selectiva de residus i la neteja viària de la ciutat. Un exemple, la recollida d’estris s’ha incrementat a dos rondes al matí i una a la vesprada. Ha augmentat també l’aigualeig dels carrers i s’ha posat en funcionament la nova prestació de neteja i desbrossament de camins i cunetes amb màquina.

Així mateix, ha començat el canvi dels contenidors soterrats al nucli urbà i ja s’han implantat els contenidors de roba i els d’oli.