Marató de donació de sang en el Centre Social de Dénia

Durant la jornada de hui, el Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana, en col·laboració amb l’Ajuntament de Dénia, celebra la catorzena edició de la Marató de donació de sang de Dénia en el Centre Social. Durant el matí s'han obert les portes entre les 9.45 i les 13.30 hores i es continuarà aquesta vesprada, de 16.45 a 20.30 hores.

L'organització espera que la ciutadania de Dénia tinga una bona resposta a la crida solidària com ha ocorregut en anteriors edicions, “sobretot la gent jove, ja que es necessiten nous donants per a seguir amb aquesta cadena de solidaritat”, ha afirmat el regidor de Sanitat, Javier Scotto. De moment, l'afluència està sent bona, ja que en la primera hora i mitja d'obertura del centre han acudit a donar 24 persones.

Els qui acudisquen hui a donar sang al Centre Social tindran, a més de la satisfacció de donar vida, la possibilitat d'obtindre algun dels obsequis aportats per les entitats col·laboradores: Baleària, Electrodomèstics Pineda, Celler Les Freses de Jesús Pobre, Mercat Municipal, Cedma i Aehtma. Donen el seu suport a aquesta marató col·laborant en la seua difusió Ràdiio Dénia Ser i Canfali Marina Alta. Creu Roja Dénia també realitza la seua aportació amb la presència del seu personal en la jornada ajudant en el treball que realitzen els professionals del Centre de Transfusió.

En declaracions d'aquest matí, el regidor de Sanitat ha fet una reflexió per a totes les persones que encara no han acudit a donar o que l'estan valorant: “es tracta d'alguna cosa que hui podem regalar per solidaritat i que demà ens pot fer falta”.

Plasma la teua generositat

La marató de hui se celebra en el marc de la nova campanya “Plasma la teua generositat” del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (*CTCV). Amb aquesta iniciativa, el *CTCV vol conscienciar sobre la importància de la donació de plasma. Mitjançant 22 jornades de divulgació i un vídeo explicatiu (https://youtu.be/_pa5qxej-qo), pretenen elevar el nombre de persones que s'anime a donar plasma. Aquest és vital, entre altres coses, per a persones en tractament oncològic amb hemofília o que patisquen infeccions greus.

L'extracció de plasma és un procés senzill, que requereix un temps mínim de 40 minuts per a completar-se. La recuperació del donant és immediata, la qual cosa facilita que la donació es puga efectuar cada dues setmanes.

Marató de donació de sang en el Centre Social de Dénia