Joventut presenta el Pla Jove de Dénia, la Xara i Jesús Pobre

El document és un full de ruta amb activitats, programes i serveis a desenvolupar en els pròxims cinc anys

L’alcalde, Vicent Grimalt, i el regidor de Joventut, Juan Sapena, han presentat hui, dijous 17 de novembre, el I Pla Jove de Dénia.

El disseny del projecte s’ha realitzat mitjançant entrevistes i enquestes a la població jove (de 12 a 30 anys) de Dénia, la Xara i Jesús Pobre; a les quals van respondre 428 persones. El pla ha sigut redactat amb la col·laboració d’altres regidories com Educació, Esports, Habitatge i Ocupació, entre altres, i els ajuntaments de la Xara i Jesús Pobre, a més d’organitzacions juvenils de la comarca. El pla és un full de ruta amb activitats, programes i serveis a desenvolupar a 5 anys vista.

Segons el propi document, l’objectiu principal és que els joves tinguen una participació activa en l’escenari públic denier. Amb aquest motiu, un del fils conductors del pla local és l’esforç integrador i la lluita per la tolerància de totes les realitats (ètniques, sexuals, econòmiques, de gènere, etc.). Al document s’arreplega la necessitat de posar en funcionament programes específics per cobrir les necessitats dels joves, per exemple, consultes en matèria de sexualitat, xarrades per a la promoció d’estils de vida saludables i recursos per incentivar la vida social a l’espai públic.

En la presentació del pla, l’alcalde ha comentat la importància d’integrar la joventut en la vida pública, promocionant sempre el seu desenvolupament i comprenent la situació de precarietat que viuen.

En aquesta mateixa línia, Sapena ha destacat la intenció de la regidoria de millorar els serveis i activitats. Segons les seues paraules, entén aquest pla com “una eina de treball i oportunitat per a l’empoderament de la joventut de la nostra ciutat”. Ha ressenyat que aquest “no és un pla polític, sinó un pla per a la ciutadania” que ve a complementar el pla vigent d’Infància.

El text passarà a ple per a la seua revisió i aprovació aquest mateix mes, després d’haver-se lliurat als grups de la Corporació municipal perquè realitzen aportacions.

El pla contempla les revisions periòdiques dels resultats; anualment es realitzaran estudis per conèixer l’eficàcia de les accions de cara a la redacció d’un segon pla de joventut.

Activitats, programes, campanyes i serveis per als joves

Les línies d’actuació del pla abasten 6 àmbits distints: Ciutadania Activa; Hàbits saludables i Benestar emocional; Transformació Social; Orientació Educativa i Formativa; Emancipació i Sociocultural.

El document recull diferents activitats per a promocionar la integració i la participació activa dels joves. Els programes Llunàtics i Dinàmics ofereixen cursos de tota mena. L’escola de teatre municipal i l’escola de joves emprenedors són espais en els quals es poden compartir aficions i interessos.

Altres serveis gratuïts són, per exemple, la consulta jove (espai d’atenció psicològica i sexològica per a persones entre els 12 i els 30 anys), la fira de l’estudiant Orienta’t o els caps de setmana d’oci amb UrbaJove i Dissabtes joves.

Està prevista també la realització d’un taller de llenguatge no sexista, l’establiment de punts arco iris per a denunciar agressions al col·lectiu LGBTIQ+, l’incentiu de la creació d’associacions juvenils i l’autogestió d’espais per part dels joves, entre altres activitats.

Joventut presenta el Pla Jove de Dénia, la Xara i Jesús Pobre