Dénia tanca la seua participació a Madrid Fusión amb una aposta per les tapes i la cuina tradicional com a reclam turístic

Per començar el matí, se celebrarà una taula de debat amb la temàtica “experiències gastronòmiques com identitat pròpia”. En aquesta es parlarà dels projectes gastronòmics desenvolupats a les distintes destinacions com incentiu interessant per al turisme. Intervindran la cuinera i presidenta de Saborea España, Susi Díaz; el productor canari Toño Cilantro; el cuiner del restaurant denier Peix i Brases amb una estrela Michelín i 2 sols Repsol, José Manuel López; el xef canari David Pérez; i la cuinera del restaurant lleoní La Somoza, María José Bayón.

D’altra banda, també al matí, tindrà lloc un taller experiencial amb mitjans de comunicació i agències de viatge amb el títol ‘Tresors marins des de l’Atlàntic al Mediterrani’. En aquest espai, el cuiner José Manuel López treballarà amb un producte emblemàtic de la gastronomia deniera: la gamba roja de Dénia. Abans de la intervenció de López, un representant de La Corunya, altra destinació adherida al projecte Saborea España, cuinarà amb productes tradicionals gallecs. L’objectiu és observar les diferències i similituds entre ambdues cuines.

A la vesprada, la cuinera de la Xerna del Mar, Belén Escrivà, i el seu ajudant, Alfons Cabrera, preparan en l’aula de tapes el dònut de gamba roja de Dénia amb el qual van guanyar el primer premi del concurs de tapes Tapas d’ací de la Comunitat Valenciana. Aquesta serà la tapa que s’oferirà a les visites institucionals hui. Després, el cuiner José Manuel López oferirà un showcooking per al públic amb el títol ‘Dénia, mar i horta’.

Paral·lelament, com a part de la promoció del projecte ‘Viu la posidònia’, està programada una reunió conjunta amb els ajuntaments de Cambrils i Eivissa i representació d’Experiencias Turismo España, una iniciativa del Ministeri de Turisme. Els alcaldes presentaran el projecte i les accions a representants de la Secretaria d’Estat de Turisme. Ambdues iniciatives es troben finançades pels fons europeus Next Generation.

Per finalitzar aquesta edició de Madrid Fusión, els representants de cada municipi participant faran un balanç de l’esdeveniment que podrà ser seguit pel públic.

L'alcalde de Dénia, Vicent Grimalt, i els cuiners Belén Escrivà, Alfons Cabrera i José M...
Showcooking del cuiner José Manuel López
Polp sec i gambes del showcooking de José Manuel López