Dénia és seu de la I Fira de Formació Professional de la Marina Alta

Les instal·lacions de Joventut (ronda de les Muralles, 42) acolliran la primera edició de la Fira de Formació Professional comarcal, el dilluns 27 de març, de 9 del matí a 19 hores de la vesprada.

Organitzada per la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, la trobada vol oferir el màxim d’informació sobre la Formació Professional a la comarca a l’alumnat de tercer i quart de l’ESO, batxillerat, Escola per a Adults i Formació Professional Bàsica; a més de a les famílies de l’estudiantat, i persones aturades i en actiu interessades. La fira pretén mostrar tota l’oferta formativa, beques i eines per a assegurar l’ocupació.

L’aforament de la fira és de 800 persones i l’entrada és gratuïta. Als estands podrem trobar representants de 14 famílies professionals d’FP i 14 centres educatius de la Marina Alta, a més de Labora, la Direcció General de Formació Professional (DGFP), i una representació d’empreses comarcals creades per professionals amb títol d’FP, empreses que representen a les Famílies Professionals de la comarca, el Pacte per a l’Ocupació de la Marina Alta i Agents de Desenvolupament Local. Des dels centres educatius de la comarca es faran visites amb l’alumnat, amb una afluència total prevista durant la jornada d’uns  1.150 estudiants.

L’espai es repartirà en dos; per una banda, es trobarà la part institucional, amb representació de la DGFP, Labora, el CEV i les entitats integrades al Consell Territorial; i per altre costat, la part de formació amb estands de les diferents branques de l’FP, Unitats Especialitzades d’Orientació (UEO), l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), els departaments d’orientació dels instituts amb oferta de graus de Formació Professional i empreses, per tal d’assessorar a les persones interessades.

Les famílies de Formació Professional que participaran són les següents:

• Activitats físiques i esportives
  • Administració i gestió
  • Agrària
  • Hoteleria i turisme
  • Comerç i màrqueting
  • Electricitat i electrònica
  • Fabricació mecànica
  • Imatge personal
  • Indústries alimentàries
  • Informàtica i comunicacions
  • Instal·lació i manteniment