El Consell veïnal proposa realitzar una campanya per a acabar amb les  burilles als carrers amb la col·laboració de comerciants i hostalers

En la seu de participació ciutadana de les Portelles s’ha celebrat esta setmana l’últim consell de participació veïnal de la legislatura. Van assistir les persones representants de les associacions veïnals de Bassetes, Deveses i Montgó.

Les associacions veïnals van presentar les seues inquietuds i qüestions sobre temes que afecten la ciutadania en general i a problemes concrets dels barris. Per la seua banda, l’alcalde, Vicent Grimalt,  i els regidors Pepe Doménech i Óscar Mengual van poder dialogar amb els representants veïnals donant resposta a les seues incidències o recollint-les per a consultar-les amb els departaments municipals responsables.

Els temes generals que es van plantejar van tindre a veure amb la necessitat de més presència policial en les platges i en zones de disseminat, entenent la complexitat i extensió del municipi. La Federació d’associacions veïnals també va mostrar la seua preocupació pel possible empitjorament de l’atenció sanitària davant la futura reversió de l’hospital. Un altre punt va ser la sol·licitud de donar més publicitat a les ajudes per a la instal·lació de panells solars i aïllament tèrmic d’habitatges.

Les associacions també van suggerir fer una campanya per a evitar les burilles pels carrers, especialment nombroses davant els bars, per la contaminació que suposen i la mala imatge per a la ciutat. Van proposar que la campanya incloguera cendrers en les portes dels bars i que es compte amb la col·laboració de les associacions d’hostalers i comerciants.

Sobre el clavegueram es va demanar que es millore la transparència de la informació per tal que el veïnat puga fer una estimació de quan s’hi haurà de connectar i preveure els recursos econòmics necessaris. La Federació va lamentar l’absència dels partits polítics de l’oposició en aquest Consell de participació veïnal.

Altres qüestions van ser la situació del preu del lloguer d’habitatges a Dénia, així com diferents punts on millorar la seguretat viària en Bassetes, Montgó i nucli urbà. Sobre l'enllumenat es va informar que aquesta setmana l'empresa contractada substituirà les lluminàries de Montgó i Bassetes.

Per part de la Regidoria de Participació Ciutadana es va retre compte de l’estat d’execució dels projectes de pressupostos participatius i es van presentar les novetats per a l’edició següent, en la qual es destinaran 100.000 euros exclusivament a projectes decidits conjuntament pel consell de Participació veïnal, el del Major i el Consell local d’infància i adolescència.