Dénia celebra el cicle ‘Dona i Música’ amb concerts tots els divendres de maig al Centre Social

Dones amb estils musicals que van del pop, al flamenc, la música clàssica o el cant tradicional valencià es donen cita a Dénia en el cicle ‘Dona i Música’. Cada una de les quatre artistes participants actuarà un divendres del mes de maig en el Centre Social, a les 20 hores.

El cicle l’obrirà María Bertomeu, La María, el divendres 5 de maig, amb la presentació del seu disc de música tradicional valenciana L’Assumpció. La seua proposta musical ha estat definida com a transgressora respecte al gènere i inclassificable. Amb formació musical ancorada a l’escola de música d’Oliva des dels 6 anys i amb l’especialitat de cant valencià pel Conservatori Professional de Catarroja José Manuel Izquierdo, amb Xavier de Bétera com a mestre, La Maria brinda una oportunitat d’entendre la tradició musical valenciana tal d’una forma diferent. S’inscriu en una nova fornada d’artistes que assumeix la tradició com la millor eina per a la innovació.

El divendres 12, serà el torn de la fusió de flamenc i blockmusic amb influències de hip-hop, jazz, neosoul i noves músiques urbanes amb el grup Labudú. La seua líder és Pastora Andrade, cantant i baixista nascuda a Algesires el 1989 en una família de músics. Aquesta es troba acompanyada de Juanma Montoya a la guitarra, Josué Ronkío al baix i David Bao a la bateria. La formació ha col·laborat amb artistes amb Ketama, Jorge Pardo, Pepe Bao o Kiki Morente.

La propera cita serà el divendres 19, amb la cantant Esther, la qual presentarà el seu segon disc, Les cartes que mai vaig cremar, una proposta pop on la jove cantant i compositora  explora noves sonoritats i es reafirma com una de les veus  més fresques i actuals del pop en valencià. Un disc que navega entre el pop intimista de Kodaline, Juditt Neddermann o Ginesta amb l’energia fresca i magnètica d’artistes com  Miley Cyrus.

Tancarà el cicle el divendres 26 la proposta musical i teatral Deixa’m dir, un espectacle enfocat a la vindicació de les dones al món de la música. L’elenc el formen la soprano Consuelo Hueso, la pianista Renata Casero i els intèrprets del Quintet Casulana; totes sota la direcció escènica d’Alabama Laura Salido per escenificar les obres musicals de les compositores Sonia Megías, Ángeles López Artiga, Matilde Salvador, María Teresa Oller, Consuelo Colomer, Sara Galiana i Mercé Torrents.

Les entrades es poden aconseguir de forma gratuïta a la pàgina web https://www.notikumi.com/venue/teatre-auditori-denia. Per a més informació, es pot consultar l’agenda cultural de l’Ajuntament de Dénia: https://denia.net/agenda-denia.