El XXVI Premi Ciutat de Dénia per a la Formació de Persones Adultes guardona el centre i l’associació d’alumnes Miguel Hernández de Sagunt

El jurat del XXVI Premi Ciutat de Dénia per a la Formació de Persones Adultes va decidir atorgar el guardó al CEPA Miguel Hernández de Sagunt i a la seua associació d’alumnes.

Els components del jurat, Pascual Murcia, representant del professorat de Formació de Persones Adultes; Encarna Such, representant de l'Associació de Persones Adultes Participants; Vicent Más Estela, director del Centre FPA de Dénia; Melani Ivars, regidora d'Educació; Raúl Garcia de la Reina, edil de Cultura; i Maribel Font, técnica de l’àrea de Cultura de l’Ajuntament de Dénia, van decidir lliurar el premi tant a l’associació com al centre a proposta del Taller de Renovació de l’Educació de Persones Adultes (TAREPA-PV).

La raó que ha motivat aquest reconeixement és “l'atenció a les necessitats demandades per la ciutadania i la resposta amb un ensenyament crític i participatiu, sent l'instrument per a arribar més enllà dels coneixements acadèmics i fent que l'ideari del centre estiguera orientat cap a l‘educació integral de l'alumne/a”. S’ha destacat l’apropament de l'escola als barris i a les persones més desfavorides; la defensa i lluita per la llibertat de les dones i contra el masclisme; l'acollida a nouvinguts; la coordinació dels centres municipals; el coneixement i l’ús del valencià i el compromís amb les noves tecnologies. S’ha ressenyat el manteniment de l’ideari inicial del centre formatiu després de 38 anys d’activitat docent, en els quals “han donat resposta a les necessitats formatives de les persones que s’han apropat al centre”.

De la mateixa manera, s’ha premiat a l’associació d’alumnes pel suport al funcionament general del centre, així com a les assemblees i la participació de l’alumnat.

El lliurament del guardó es realitzarà el divendres 9 de juny, a les 12 hores del matí, en la Biblioteca municipal de Dénia.

Altres notícies