El centre públic i l’associació d’alumnat Beniassent de Cocentaina i Muro guanyen el Premi Ciutat de Dénia per a la formació de persones adultes 2024

El guardó es lliura el 7 de juny a la Sala de Plens de l’ajuntament

El Centre Públic de Formació de Persones Adultes Beniassent i la seua associació d’alumnat és el guanyador de la 27 edició del Premi d’Honor Ciutat de Dénia per a la formació de persones adultes “perquè han configurat el centre-associació com alguna cosa més que un centre d'aprenentatge, doncs entenen l’educació com un procés que inclou totes les dimensions de la persona (cultural, social, familiar i d'oci) i també l’entenen com un espai de salut i de vida, establint criteris i pautes d'escolta activa, des d’una perspectiva d’amorositat i dialògica, de cura i apoderament”, reflecteix l’acta signada pel jurat d’esta edició 2024.

En definitiva –afegeix el text- se’ls atorga este guardó “perquè representen un model socioeducatiu d'intervenció i acció que té com a eix fonamental garantir els processos d'aprenentatge de les persones joves i adultes íntegrament i integrat”. Tenint sempre clar que la formació “és una necessitat individual i col·lectiva, han fet camí en la construcció d'una escola i d'una xarxa formativa, educativa, cultural, social, relacional... al servei de la ciutadania, tot articulant el seu model al voltant de la dita: “l'ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor".

El jurat d’esta edició ha estat format per Dolors Monferrer, en representació de TAREPA/PV, Taller per a la Renovació de I’Educació i Formació de Persones Adultes; Juanma Sánchis, representant de l’Associació de Persones Adultes Participants (APAP) del centre públic de FPA Francesc Bosch i Morata de Xàtiva i de l’Institut Paulo Freire; Anna Maria Sapena, en representació del centre FPA de Dénia; Melani lvars, regidora d'Educació de l'Ajuntament de Dénia; Raúl Garcia de la Reina, regidor de Cultura de l'Ajuntament de Dénia i Maribel Font, tècnica del departament de Cultura de l’Ajuntament de Dénia actuant com a secretària.

El centre de FPA Beniassent implementa diferents programes educatius i formatius, així com activitats socioculturals i d’oci a dues poblacions de la comarca de l’Alcoià, Cocentaina i Muro, des de l’any 1986. La seua oferta integral dona  resposta a les necessitats reals i a les demandes de la població jove i adulta d’estos dos municipis. Actualment té una matrícula de 750-800 persones. Oferixen ensenyaments reglats, programes formatius i formació no formal i tallers, a més de participar en diferents programes europeus.

Respecte a l’associació d’alumnat, des dels inicis ha tingut gran protagonisme en la multiplicació de l’oferta formativa i ha sigut el gran motor de la dinamització i participació al centre, organitzant activitats molt variades de van  des de cursos i tallers a visites culturals, eixides al teatre o senderisme.

El lliurament del 27é Premi d’Honor Ciutat de Dénia per a la formació de persones adultes al Centre Públic de Formació de Persones Adultes Beniassent i la seua associació d’alumnat serà el divendres 7 de juny de 2024, a les 12.30 hores, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Dénia.

Trofeu del premi creat per Joan Castejón