Maria Josep Ripoll, regidora de Territori i Qualitat urbana: “El Pla General Estructural ha marcat un canvi de rumb en la direcció correcta”

L’instrument que definix el model territorial i urbanístic de la ciutat celebra hui el primer any en vigor

El Pla General Estructural, l’instrument que articula el planejament urbanístic de la ciutat, complix hui el primer any de vigència. Per este motiu, la regidora de Territori i Qualitat urbana, Maria Josep Ripoll, ha fet una valoració d’este primer aniversari “del primer pla de la ciutat de Dénia fet per i per a la ciutadania”. Un pla general que “ha marcat un rumb en la direcció correcta, després de 20 anys en què sols hem tingut instruments temporals i transitoris fruit d’un model de creixement il·limitat”.

Ben al contrari, Ripoll ha afirmat que l’actual planificació territorial aposta per la contenció del creixement, colmatar la ciutat consolidada i per la protecció i blindatge del territori. Un model que trenca “amb la visió desgastada d’un creixement extensiu, il·limitat i d’elevada edificabilitat”.

Ripoll ha destacat que “per fi, ara, tenim una seguretat jurídica i un planejament estable”. Un escenari necessari perquè el sector de la construcció puga plantejar projectes. Com a exemple d’este impuls de l’activitat afavorit pel marc jurídic que proporciona el PGE, la regidora ha comentat que en 2023 es va iniciar la construcció de més de 500 habitatges, “una xifra rècord”.

Un altre aspecte que ha ressaltat és que es tracta d’un pla “participatiu, que recull les demandes de la ciutadania, com frenar el creixement, l’augment de zones verdes i d’esbarjo i que Dénia es convertisca en una ciutat més amable”. Demandes materialitzades al pla general en actuacions previstes com l’ampliació fins a tres hectàrees de la zona verda del Bosc de Diana o el projecte d’accés al port mitjançant una via parc.

El pla recull unes altres previsions de cara al futur com el desdoblament de la carretera d’entrada a Dénia, la ubicació d’una possible dessaladora, la conversió de la carretera de les Marines en un bulevard o la protecció del pla de Dénia “pels seus valors culturals, paisatgístics i agronòmics”. Destaca també l’elevat percentatge destinat a habitatge social, ha subratllat la regidora.

Ripoll ha informat que actualment està treballant-se en l’ordenació pormenoritzada, molt avançada ja en Jesús Pobre i la Xara i a punt de començar la de Marines i Montgó.

Inici d’obres al carrer de Sagunt

La regidora ha aprofitat la seua compareixença per a avançar que la setmana que ve comencen les obres de reurbanització del carrer de Sagunt finançades amb Fons Next Generation EU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

L’actuació consisteix, a grans tres, en l’ampliació de les voreres a 3 metres d’ample, reordenant els fanals instal·lats actualment, la qual cosa comporta reconvertir l’aparcament del carrer en aparcament en línia. A més està prevista la plantació d’arbrat i la instal·lació d’una nova bateria de contenidors soterrats, que se sumarà a les dues ja existents.

Les obres, que començaran en el tram comprés entre el passeig del Saladar i el carrer de Patricio Ferrándiz, tenen un termini d’execució previst de 6 mesos.