Novetats en la programació de la Festa Major de Dénia 2024

El regidor de Festes, Raúl García de la Reina, ha presentat hui el programa de la Festa Major de Dénia 2024, que se celebra del 6 al 14 de juliol, amb algunes novetats destacades.

El regidor ha començat revelant els canvis en dos de les actuacions més tradicionals i esperades del programa: el concert de l'Agrupació Artística Musical de Dénia i l'actuació de Dianium Dansa.

El concert de la Banda, programat habitualment la nit de la festivitat de la Santíssima Sang, canvia de dia, a petició de l'agrupació, ja que últimament la processó religiosa de la vesprada se solapava amb el començament del concert, dificultant als músics poder complir amb tots dos compromisos. Enguany, se celebrarà el diumenge 7 de juliol, a les 23 hores, al carrer de la Via.

També hi ha canvis per a l'actuació de Dianium Dansa, que passa de la Glorieta a la plaça del Consell, “perquè l'afluència de públic que rep cada any esta cita mereix un lloc que facilite molt més la visibilitat al públic”, ha apuntat el regidor de Festes. Dianium Dansa actuarà acompanyada de la Rondalla Daniya el diumenge 7 de juliol, a les 20 hores.

Una altra de les novetats d'este 2024 és el canvi d'hora de les discomòbils que se celebren a l'esplanada de Torrecremada. La Regidoria de Festes ha decidit avançar l'horari de dos d'elles –la del dimecres 10 i la del divendres 12 de juliol-, que començaran a les 22 hores i acabaran a les 2 de la matinada, “perquè el públic més jove puga gaudir també d'esta proposta”. La sessió del dissabte 13 de juliol, dissabte de carrosses, es manté en horari de 0.00 a 4 hores.

Bous a la mar

També s'han reduït a la mitat els espectacles de bous a la mar. “Hem considerat que era el moment de fer un pas en el compromís amb el benestar animal i hem llevat les funcions del migdia, quan les temperatures, i cada vegada més, tant per als animals com per a les pròpies persones, són realment un risc”, ha explicat el regidor. Es mantenen les actuacions de les 19 hores. Així mateix, este any només se celebrarà una entrada de bous des del carrer del Marqués de Campo fins a la plaça instal·lada en el port. Serà el dissabte 6 de juliol, dia d'inici de les festes, a les 19 hores.

Quant a la plaça on se celebra l'espectacle, enguany s'ha tret a licitació el subministrament de la infraestructura i el seu muntatge i serà l'empresa adjudicatària la que s'encarregue de proporcionar el servici.

Els motius d'este canvi, ha puntualitzat el regidor, són, bàsicament dos: el manteniment de la plaça que l'ajuntament tenia en propietat es feia més costós segons complia anys i el seu muntatge comportava tindre al personal de la brigada d'obres destinat a esta tasca durant els mesos d'estiu, quan més treball té. Finalment, esta mesura permetrà reduir l'import de les taxes per ocupació que l'ajuntament abona a Ports de la Generalitat, ja que el temps de muntatge i desmuntatge de la infraestructura s'acurtarà notablement a l'haver una empresa dedicada exclusivament a això.

Tots estos canvis relacionats amb bous a la mar comportaran un estalvi de 10.000 euros en el pressupost de la festa, ha indicat Raúl García.

Música i espectacles

Una part important de la programació de la Festa Major de Dénia són les actuacions musicals i espectacles per a públics diversos.

Al carrer de la Via se celebraran les actuacions de major envergadura, com el Concerto a Tempo d’Umore, d'Orthemis, una actuació que combina música clàssica, teatre i humor, amb l’Orquestra de Cambra de l'Empordà sobre l'escenari (10 de juliol); el concert d'Andrea Buenavista i la banda de pop psicodèlic Los Estanques (12 de juliol), els musicals Ogro, tributo a Shrek, el tribut a Luis Miguel Contigo aprendí (6 de juliol) i Beatles for kids (14 de juliol) i l'espectacle de l'Escola de dansa de Patricia Sentí (8 de juliol).

La plaça del Consell es reserva per a muntatges més reduïts i intimistes, com el concert del cantautor valencià Borja Penalba presentant el seu primer disc Giròvag (9 de juliol); l'espectacle de sarsuela El despertar de un ruiseñor (8 de juliol) i l'actuació de flamenc El latido del mantón (11 de juliol).

En la plaça de Valgamedios es concentraran les activitats infantils i a l'esplanada de Torrecremada, les discomòbils i l'espectacle pirotècnic que posa fi a la festa i que enguany oferirà la pirotècnia Vulcano (14 de juliol).

Esclat de festa

Raúl García de la Reina ha presentat, amb el programa, el cartell que anunciarà la Festa Major de Dénia 2024. Esclat de festa, obra de Sergio Avargues Berenguer, ha sigut el guanyador de la 42 edició del concurs de cartells de la festa.

El jurat d'enguany, integrat pels dissenyadors Jaume Pastor, Nina Llorens i Toni Ortolà, “s'ha decantat per una proposta bastant diferent en la qual Dénia, el seu skyline amb el Castell, el cap de Sant Antoni, la mar i el seu cel, il·luminat pels centellejos dels focs artificials, com a símbol de la Festa Major, són els protagonistes”, ha detallat el regidor.

El programa complet de Festa Major es pot consultar en www.denia.es

Cartell 'Esclat de festa', de Sergio Avargues
El regidor Raúl García de la Reina