L’Ajuntament de Dénia adjudica les obres de millora de la seguretat dels vianants al camí Pou de la Muntanya

L’actuació ha sigut seleccionada per la ciutadania en els pressupostos participatius

La Junta de Govern Local ha aprovat adjudicar les obres de millora de l’accessibilitat i la seguretat dels vianants en el tram del camí del Pou de la Muntanya comprés entre l’avinguda de Joan Fuster i el col·legi Paidos a l’empresa SEPIVAL Obras y Servicios SL, amb un pressupost de 163.220 euros.

Esta actuació va ser seleccionada per la ciutadania en els pressupostos participatius de l’Ajuntament de Dénia de l’any 2021, sent la que va reunir un nombre més gran de vots.

Actualment, l’itinerari no té les condicions d’accessibilitat necessàries i ajustades a les normatives vigents, malgrat ser un trajecte que realitza diàriament a peu gran part de l’alumnat del centre educatiu.

A més de millorar l’accessibilitat per al trànsit de vianants, el projecte inclou la millora de l’enllumenat públic d’este tram del vial, la col·locació de senyalització horitzontal i vertical així com mesures de pacificació del trànsit amb l’objectiu d’evitar situacions de perill.

El termini d’execució de les obres és de 6 mesos a partir de la firma del contracte.

Renovació de voreres al passeig del Saladar

La Junta de Govern també ha donat llum verda al projecte Fase I de renovació de voreres en el passeig del Saladar, en el tram comprés entre els carrers de Diana i del Pintor Llorens, redactat pel Servei municipal de Planejament, Gestió, Rehabilitació i Infraestructures. El pressupost d’execució ascendeix a 104.520,93 euros, sense IVA.

L’actuació naix també de la participació ciutadana. En els pressupostos participatius de 2023, l’Ajuntament de Dénia va destinar 100.000 euros, la quarta part del total destinat a esta partida, per a l’execució de propostes decidides per una comissió intergeneracional integrada per membres del Consell d’Infància i Adolescència, el Consell del Major i el Consell Veïnal.

La proposta de les persones majors va ser la millora de voreres en diferents punts de la ciutat, que han sigut consensuats per l’Ajuntament amb el Consell del Major. I han decidit que siga el passeig del Saladar, un vial on el paviment es troba molt deteriorat, amb llambordes soltes i guals de vianants que necessiten actualitzar el paviment tàctil indicador per a adaptar-lo a l’actual normativa d’accessibilitat. En alguns trams, el rastell també està molt deteriorat.

Segons el projecte redactat pels serveis tècnics municipals, s’escometrà una actuació integral, amb la renovació del paviment en la pràctica totalitat, a excepció d’alguns punts on s’ha canviat recentment (cantonada amb Carlos Sentí, al costat del supermercat Consum; enfront del número 75 del carrer, on es va substituir quan es va reparar l’escomesa del clavegueram, i en el cantó nord-oest amb el carrer del Pintor Llorens). Així mateix, es renovaran els rastells en els llocs on siga necessari.

Les dimensions de les voreres es mantindran i s’hi col·locarà un paviment de les mateixes característiques de l’actual: llamborda hidràulica de color gris.

El termini d’execució estimat de les obres és de tres mesos.

Camí Pou de la Muntanya
Estat actual de les voreres del passeig del Saladar
Plànol de l'àmbit d'actuació, entre el carrer Diana i Pintor Llorens