Les obres de la casa de Torrecremada entren en la recta final

A penes quatre mesos resten perquè finalitzen les obres de rehabilitació d’una de les infraestructures més importants de la ciutat dels últims anys –la casa de Torrecremada, del segle XIX- per a convertir-la en campus universitari de Ciències Gastronòmiques. La regidora de Territori, Maria Josep Ripoll, ha recordat durant la visita d’obra que va realitzar divendres passat, que les obres s’acabaran a finals del mes de novembre.

”El gruix de l’actuació –la rehabilitació de l’edifici, les instal·lacions i l’aïllament- ja està realitzat”, de manera que els mesos pròxims queda lluir, col·locar els paviments, alguns d’ells són els originals de la casa recuperats, i instal·lar tota la fusteria exterior.

Ripoll va visitar la construcció acompanyada per l’alcalde, Vicent Grimalt, el vicealcalde, Rafa Carrió i els regidors Valen Alcalà i Maria José García. In situ van poder comprovar com pren forma un edifici històric i emblemàtic de la ciutat que es destinarà a usos universitaris - cursos de màster i postgrau de la Universitat d’Alacant relacionats amb la gastronomia-, i disposarà també d’un espai museístic en la planta baixa i una gran sala polivalent per a presentacions i actes en la primera planta. “A més, ha afegit la regidora de Territori, té un pati interior on s’ubicarà una cafeteria que donarà més vida al parc de Torrecremada”.

Les obres de rehabilitació de la casa de Torrecremada van començar a gener de 2022 amb un pressupost de licitació de 2.379.485 euros, cofinançats per l’Ajuntament de Dénia i la Generalitat Valenciana. Este pressupost s’ha vist incrementat en un 26%, d’una banda perquè l’edifici estava en condicions pèssimes, parcialment en ruïnes, la qual cosa ha augmentat el cost de l’actuació. A més, s’han fet troballes històriques, en la conservació i musealització de les quals invertirà l’Ajuntament de Dénia. Estes circumstàncies han propiciat un modificat del projecte inicial i del seu pressupost, que s’incrementa en 638.964 euros, quantitat que serà finançada amb el romanent de tresoreria de 2023.

Les obres de la casa de Torrecremada entren en la recta final