Lliurament a Dénia del reconeixement com a Municipi Turístic de la Comunitat Valenciana

El 2021, Turisme Comunitat Valenciana ha invertit a la ciutat 1.818.000 €

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha lliurat hui en mà a l'alcalde i regidor de Turisme de Dénia, Vicent Grimalt, la placa que simbolitza el reconeixement de la ciutat com a Municipi Turístic de la Comunitat Valenciana, efectiu des del 30 de desembre de 2021 per resolució de Presidència de Generalitat.

Grimalt ha assenyalat que el fet de ser Municipi Turístic uneix als esforços locals, públics i privats, “el suport moral i, sobretot, material, de la Generalitat: tindrem atenció preferent a les línies de foment econòmic, polítiques d'infraestructures i activitats de promoció; i vies de finançament específiques".

I ha recordat que la contrapartida a aquest nomenament "és l'assumpció d'un compromís, el nostre, el de la Dénia Municipi Turístic, amb la sostenibilitat, l'excel·lència del servei, la transició cap a la destinació intel·ligent i la participació de tots els sectors implicats i de la ciutadania".

Francesc Colomer ha destacat que durant el 2021, Turisme Comunitat Valenciana ha invertit a la ciutat de Dénia 1.818.000 € en concepte d'ajudes diverses al sector i de promoció del turisme (infraestructures del litoral, ajudes COVID, ajudes a l'oci nocturn, Bono Viatge , Festival D*na). "Una quantitat, una de les més grans, que ha estat possible assolir gràcies a la gran diversificació d'actors públics i privats, esdeveniments, actes, estratègies de futur i línies d'acció per a mitigar pèrdues que conflueixen a Dénia".

Municipi Turístic

Els requisits per a optar al títol i les obligacions que s'han de complir per al seu manteniment estan recollides al Decret 5/2020 de 10 de gener, del Consell, de regulació de l'estatut de Municipi Turístic de la Comunitat Valenciana.

Les bases sobre les quals s'assenta aquest reconeixement són la sostenibilitat, la intel·ligència en els sistemes de coneixement i gestió, l'hospitalitat, el codi ètic, la valorització del territori i el paisatge, la rellevància de la cultura, els trets d'identitat i tradició local i la cooperació i participació de les entitats i organitzacions locals en un nou model de governança.

Per a respondre a les sol·licituds, es tenen en compte la població turística, les places d'allotjament turístic i de segona residència, l'existència de recursos turístics de primer ordre i el criteri econòmic (el pes del sector turístic a l'economia local).