La versió final del Pla General Estructural ix a exposició pública al web municipal a partir de dijous

Demà s'aprovarà en Ple extraordinari l'exposició pública de la versió final del Pla General Estructural (PGE), que la ciutadania podrà consultar durant 20 dies hàbils, a partir de dijous, 16 de juny, al web www.denia.es. Durant el mateix període s'hi podran presentar al·legacions al document.

Superat aquest tràmit, "la cinquena exposició pública a la qual sotmetem el PGE des que iniciarem el procés de redacció l'any 2015",  el Ple resoldrà les al·legacions presentades i aprovarà el document, que passarà aleshores a la Comissió Territorial d'Urbanisme d'Alacant per al vistiplau definitiu.

La regidora de Territori i Qualitat Urbana, M. Josep Ripoll, ha fet un repàs per "aquesta aventura de set anys que ens ha portat des dels tallers participatius inicials fins a aquesta versió final", que va aconseguir l'impuls determinant amb la DATE (Declaració d'Impacte Ambiental) que va arribar en abril de 2021. Un camí "que ha sigut relativament curt", ha destacat Ripoll, "si el comparem amb el temps mitjà que sol costar aprovar un pla general".

En aquest sentit, la regidora ha recordat que "sempre hem insistit que els deures estaven fets i l'aprovació en breu de la versió definitiva del PGE així ho demostra". A més, ha assenyalat, "la Conselleria ja coneix el document i sabem que hi ha interés per agilitzar-ne l'aprovació, perquè tenim les NUT (Normes Urbanístiques Transitòries) ara mateix en entredit", en referència a les diferents sentències del TSJ que les declaren nul·les.

Després d'aquests set anys de tramitació, 105 dies hàbils en què el PGE, en les diferents versions, ha estat exposat al públic, 470 al·legacions contestades i un centenar d'informes sectorials demanats, el document que dijous tornarà a poder ser consultat per la ciutadania es caracteritza per les grans línies següents:

- Es tracta d'una planificació a 20 anys vista, amb una previsió de creixement demogràfic fins als 50.000 habitants.
- Els nous creixements residencials possibles estan continguts en 52 ha, i els nous creixements d'activitats, en 32 ha.
- Amb uns consums d'aigua estimats en 7,4 hectòmetres cúbics.
- Zones verdes "molt importants", com el parc Alqueries, de 13 ha, i el parc Gandia, de 3,7 ha. "Complim així amb els criteris de més 5 m2 per habitant de parcs, i més de 10 m2 per habitant de jardins i àrees de joc", ha destacat Ripoll.
- Equipaments bàsics per a la infraestructura de transport: l'accés al port, que ocuparia 14 ha, i l'estació intermodal (10.000 m2 reservats); i un sistema d'aparcaments en Marines-Deveses, l'Hort de Morand, i l'estació de FGV.
- Quant a equipaments educatius es contempla un nou institut al sector de creixement Platja-Torrecremada i un altre a Nova Dénia; l'ampliació del Maria Ibars; i quatre nous centres d'infantil i primària: a Nova Dénia, el sector Platja-Torrecremada, l'ampliació de l'antic col·legi de les Rotes i al Bosc de Diana; més l'ampliació dels centres de la Xara i Jesús Pobre.
- Una "potent infraestructura verda", que més enllà de les àrees naturals protegides, incorpora àmplies zones de paisatge agrícola d'alt valor, com el Pla de Dénia (1.300 ha, equivalent a un 20% del terme municipal) i 27 ha més d'àmbits més xicotets protegits (a la Garganta de Gata i l'entorn del Parc Natural del Montgó).

La regidora ha avançat que com a complement a l'exposició pública del PGE, la Casa de la Marquesa Valero de Palma acollirà en uns dies una exposició, de caire més didàctic.

La regidora Maria Josep Ripoll

Altres notícies