Nova edició del programa ‘Activitats en família’ amb propostes que inclouen teatre, dansa, música, cinema en valencià, caminades per la natura i visites guiades per a conèixer la història i el patrimoni

L’Ajuntament de Dénia posa en marxa, un any més, el programa ‘Activitats en família’, que es desenvolupa ininterrompudament des de l’any 2003 amb èxit.

Els objectius de la iniciativa són, per una banda, la programació d’activitats culturals, patrimonials i mediambientals d’interés i, per una altra, que les famílies pugen compartir aquestes activitats i gaudir-les conjuntament, fent que els diumenges siguen dies especials per a disfrutar tots plegats del teatre, la música, el cine, la dansa, la natura i el patrimoni més pròxim.

Per a l’edició d’ enguany s’han programat un total de 29 activitats que tindran lloc entre els mesos d’octubre de 2022 i juny de 2023, coincidint bàsicament amb el curs escolar. Totes les activitats són gratuïtes per als participants, a l’igual que en les edicions passades, i estan obertes a les famílies i persones de Dénia i la comarca, així com també a tots els visitants interessats.

Enguany continua el catàleg d’activitats iniciat l’any passat, és a dir, teatre, dansa, música, cine en valencià, caminades i visites guiades pel nostre patrimoni i per la nostra història.

Per part del Departament de Cultura s’han programat un total de 13 activitats: representacions teatrals, dansa contemporània, dansa tradicional i concerts de música, protagonitzades per companyies de teatre i dansa professionals per a la programació de les quals es compta amb la col·laboració del Circuit Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana i de la Diputació d’Alacant.

En les activitats teatrals s’inclou l’estrena d’obra de dues companyies de Dénia. Per una banda, Moni Poppins & Cia, que presentarà Somni d’una nit d’estiu, una adaptació de l’obra homònima de William Shakespeare (27 de novembre de 2022). I el grup Tarannà Teatre, que en l’actuació de “Teatre en família” estrenarà l’obra de Lluís el Sifoner Riu, riu, riu (26 de març de 2023).

A més, el 23 d’octubre, després de la representació teatral programada, tindrà lloc el lliurament del V Premi de narrativa infantil-juvenil Ciutat de Dénia, que organitza la Biblioteca Pública de Dénia amb Andana Editorial.

Les actuacions musicals estaran interpretades, com ja és habitual, per grups locals. En concret, hi actuaran la Banda Juvenil de l’Agrupació Artística Musical de Dénia, l’alumnat del Conservatori Tenor Cortis i la Colla de Cànter. També participa el grup Dianium Dansa, amb una dansà al carrer del Marquès de Campo amb acompanyament del dolçainer Josep Alemany.

Pel que fa a les visites guiades ‘Arqueologia i paisatges”, coordinades pel Museu Arqueològic, hi ha previstes cinc eixides amb la temàtica següent: La ciutat de Dénia en els moments finals del dret foral valencià (9 d’octubre), l’art rupestre llevantí a la cova de la Catxupa (20 de novembre); Dianium. La ciutat romana des del cim del castell (4 de desembre); el Fortí i les seues muralles (29 de gener); i la defensa costanera a l’època dels Àustria. Les torres de guaita. Torre del Gerro (19 de febrer),

El cine vindrà de la mà de la Regidoria de Normalització Lingüística, que ha programat tres pel·lícules infantils en valencià al Centre Social.

Les caminades i les excursions guiades per paratges naturals, nou en total, estan coordinades per la Regidoria de Transició Ecològica i inclouen visites al Coll de Pous; el Pla de Petracos; Jesús Pobre, molins, olivera mil·lenària i mercat del riurau; la Xara, el pinaret i el  bosc de Benimaquia; Benimaurell; la torre  del Gerro, les Planes i el port de Xàbia; una excursió de Gata a Xàbia; un passeig sensorial pel jardí de l’Albarda i una excursió a la marjal de Pego. Per a participar-hi és necessari fer una inscripció prèvia adreçant-se al  correu deniaviva@ayto-denia.es. Les places són limitades.

Per a la difusió de la campanya ‘Activitats en família’, i continuant amb la línia seguida per Cultura de treballar amb professionals de Dénia i la comarca, enguany el disseny del fullet ha estat realitzat pel dibuixant d’Ondara Toni Ortolà.

Quant a la difusió del programa ‘Activitats en família’, Cultura comptarà de nou amb la col·laboració de Tarannà Teatre, que anirà recorrent les escoles de la ciutat fent arribar a tots els xiquets i xiquetes el programa d’activitats i convidant-los a participar-hi.