Els grups polítics de l’Ajuntament de Dénia consensuen un paquet de millores del servei de taxi que s'aprova en ple aquesta setmana

El ple de l’Ajuntament de Dénia aprovarà dijous que ve, amb el suport de tots els grups polítics, una moció de millora del servei públic de taxi en la qual es recullen un total de 7 accions conformades després d'escoltar les propostes i necessitats de les dues associacions de taxi que operen a la ciutat.

El servei pateix un desajustament respecte a les necessitats actuals de la clientela i a l'augment poblacional que ha experimentat Dénia en els últims anys i que es fa més evident en èpoques de major afluència de visitants com l'estiu, la Setmana Santa, ponts o caps de setmana. En l'actualitat, el servei públic de taxi “no està sent capaç de donar resposta a la demanda existent, fet que genera moltes crítiques i opinions negatives cap als professionals i les seues agrupacions”; altres serveis queden sense prestar-se per la dispersió del disseminat i “existeix una falta de coordinació que redunda en una mala imatge per a una ciutat turística” que promou la qualitat com a senyal d'identitat, explica el text de la moció.

Aquesta situació va portar al grup municipal Gent de Dénia a elaborar, a l'octubre de 2022, una primera moció sol·licitant millores en el servei durant la temporada turística. Amb l'objectiu d'analitzar, concretar i aprovar un paquet de mesures més ampli i efectiu, el regidor de Seguretat Ciutadana, Javier Scotto, va proposar als grups de la Corporació municipal recaptar informació de les dues agrupacions que operen a Dénia (nombre de llicències, personal contractat, coordinació, incidències durant l'estiu, etc.), així com les seues propostes de millora per al servei, “en les quals van realitzar diverses reivindicacions al consistori, com les convocatòries d'exàmens del CAP (capacitació professional) i més transport públic de bus, que ja han sigut assumides per la regidoria”, recorda Scotto.

Amb tota aquesta informació, el regidor de Seguretat Ciutadana va convocar als grups polítics a dues reunions de treball en les quals van analitzar la informació i reivindicacions del col·lectiu i van consensuar les propostes a dur a terme, després de consultar al personal tècnic de l'ajuntament sobre la viabilitat legal d'aquestes.

Aquestes accions de millora són:

1.- Recollint una petició de les associacions, l’Ajuntament de Dénia es compromet a accionar altres serveis de transport públic com a alternativa per a alleugerir el volum de demanda del servei de taxi a Dénia.

2. Així mateix, l'ajuntament realitzarà tres convocatòries anuals de l'examen per a l'obtenció del certificat de capacitació professional del taxi, com demana el col·lectiu. La primera prova ja està convocada per al 20 de febrer i està previst que aquest 2023 se celebren dos més: el 18 de maig i el 27 d'octubre.

3. La tercera mesura adoptada serà la creació i convocatòria, per part de l’Ajuntament de Dénia, de 8 noves llicències de taxi, totes elles amb vehicles adaptats a la diversitat funcional.

4. Per a cobrir la demanda de la clientela en els períodes de major afluència de població, durant la Setmana Santa i l'estiu (del 15 de juny al 15 de setembre), Dénia sol·licitarà amb caràcter anual a la Conselleria de Transports autorització per a reforçar el servei de taxi de la ciutat amb unitats procedents d'altres poblacions de la Marina Alta.

5. Les associacions de taxi de la ciutat hauran d'elaborar un calendari anual de prestació conjunta i coordinada del servei que notificaran a l'ajuntament.

6. També se'ls demanarà que establisquen de manera coordinada un servei anual de guàrdia permanent.

7. Finalment, l'ajuntament requerirà a les associacions de taxi la digitalització del servei amb la creació d'una App específica del servei a Dénia que oferisca a la persona usuària l'assignació de vehicle/matrícula, el temps d'espera, geolocalització del vehicle, destí i cost del servei i també la possibilitat de comunicar queixes i suggeriments.